zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mail marketing? Kies voor ‘opt-in’.

19 maart 2009 - E-mail blijft een populair marketing communicatiemiddel, ook in deze economisch moeilijke tijden. Dat komt vooral door de lage kosten per contact en de direct meetbare resultaten. De houding van klanten ten opzichte van e-mail blijft echter veranderen.

Dat zijn enkele conclusies uit het rapport ‘View from the inbox’ van Merkle, waarover 6Minutes.be schrijft. Omdat mailboxen overspoeld worden door marketingboodschappen, kunnen bedrijven het beste kiezen voor een ‘opt-in’ aanpak, waarbij de ontvanger zichzelf aanmeldt. 



Tijd
Uit het onderzoek blijkt dat ontvangers nog evenveel tijd aan dergelijke mail besteden als vorig jaar. 59 procent besteedt er twintig minuten of meer per week aan, en iets meer dan een kwart zelfs meer dan een uur. Daarmee is permissieve mail - mail waarvoor de ontvanger expliciet toestemming heeft gegeven die te ontvangen - goed voor een kwart van alle tijd die aan e-mail besteed wordt en wordt er alleen meer tijd besteed aan communicatie met vrienden en familie. 

Selectief

Klanten worden wel steeds voorzichtiger: iets meer dan de helft van de respondenten schrijft zich minder snel in voor een e-mail nieuwsbrief dan enkele jaren geleden. De belangrijkste reden waarom klanten zich uitschrijven is gebrek aan relevantie (75 procent) gevolgd door te frequente zendingen (73 procent). 

Mobiel

Er is een kleine groei waarneembaar van het aantal mensen dat hun e-mail op een mobiel toestel checkt (elf procent), het percentage van permissieve mail die mobiel werd bekeken groeide met vijf procent sinds vorig jaar. Bij deze mobiele gebruikers wordt zestien procent van alle permissieve mail bekeken op een gsm of pda.


Bron: Mediapost, 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Eerste indruk is ook bepalend in e-mailmarketing
 Individualisering is alles in emailmarketing
 Zes tips voor minder chaos in uw mailbox
 Hoe lang blijft zakelijk e-mail nog zonder consequenties?
 
 
reacties
 
Lieven Buyse  |   | 
30-03-2009
 | 
10:58 uur
Bij e-mail marketing kan je ook kiezen voor 'double opt in'. Hierbij krijgt de inschrijver een automatische bevestigingsmail. De inschrijving is pas definitief na de bevestiging van de inschrijver. Dit verhoogt misschien de drempel om in te schrijven, maar het komt de kwaliteit van uw mailing database zeker ten goede.
Yordi Pauptit  |   | 
27-03-2012
 | 
19:40 uur
Persoonlijk kies ik liever voor marketing via Google of Facebook, dit kan gerichter en biedt betere statistieken naar mijn idee. Mocht ik toch ook via email marketing gaan bedrijven kies ik zeker voor dubbel opt-in zoals hierboven door Lieven Buyse benoemt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10