zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis is hét moment om voor uzelf te beginnen

5 mei 2009 - De recessie is hét moment om voor uzelf te beginnen. Dat zegt Sramana Mitra, consultant en schrijfster van ‘Entrepreneur Journeys’ en ‘Decide to Lead’ . Juist nu raadt ze mensen aan om hun ondernemende kant naar buiten te brengen.

Ten eerste wordt tijdens een recessie het kaf van het koren gescheiden. Gaat het goed met de economie, dan kan iedereen succesvol zijn. In slechte tijden onderscheiden de mensen met de beste ideeën en meeste inzet zich van de middelmaat. Zij zijn degenen die dan hun potentie ontwikkelen en manieren vinden om de grootste problemen op te lossen. 



Vooruit kijken
De tweede reden is dat slechte tijden, net als goede, niet eeuwig duren. Veel mensen verzanden echter in negatieve gedachten en onzekerheid en gaan geloven dat het nooit meer goed komt. Goede ondernemers niet! Zij kijken verder dan de korte termijn en zien hoe de zaken zich in de toekomst gaan ontwikkelen. En ze wachten niet af, maar beginnen er nu al mee die toekomst vorm te geven. 

Weinig budget
Tenslotte weet je tijdens een recessie dat je je ogen en oren open moet houden en voorzichtig te werk moet gaan. Goede ondernemers beginnen hun nieuwe bedrijf met het laagst mogelijke budget en blijven flexibel. Beginnende bedrijven sterven vaak een vroege dood omdat het geld opraakt. Hoe goedkoper u opereert, hoe kleiner de kans op mislukking dus is. Wie nu overleeft, zal dat zeker doen in goede tijden.

 
 Doorsturen   5 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe bedrijven belangrijker dan ooit
 Ondernemer worden is niet zonder financiële gevolgen
 Inkomen zelfstandigen blijft achter
 Matig inkomen houdt aspirant-ondernemer niet tegen
 
 
reacties
 
ruthsan@sr.net  |   | 
5-05-2009
 | 
10:52 uur
Improviseren is de kunst.
Langhout  |   | 
5-05-2009
 | 
11:31 uur
In bevoengenoemde stelling kan ik mij als interim manager en coach helemaal in vinden. Ik ben nu bijna 2 jaar zelfstandig ondernemer en heb een eenmanszaak. Op dit moment vliegen de opdrachten naar mij toe, omdat ik afgelopen jaar veel geinvestreed heb in contacten, netwerken en vooral het onderhouden van het netwerk. Assertief zijn, de beste ideen naar buiten brengen, organisaties laten zien dat ik er ben en voor hun weer geld kan opleveren. Dat doe ik op het vlak van opleiding en ontwikkeling binnen HRM. Nu juist moet in de medewerkers worden geinvesteerd, nu is het belangrijk talenten te vinden, te boeien en te binden en niet de werknemers op te zadelen met angst, wat in veel bedrijven gebeurt. Angst werkt blokkerend en is niet goed voor de productie van een bedrijf. Reorganisaties zijn goed, mits deze door professionals worden gedaan en goed gepland. Niet gewoon doen, goed nadenken en evalueren. Als ondernemer zie ik veel kansen. Recessie, komt niet voor. Er zijn keuzes, mogelijkhden en een ieder kan nu in deze tijd de kansen grijpen. Het komt er op neer hoe je naar bepaalde zaken kijkt, ben je positief ingesteld of negatief. Zoek naar alternatieven en mogelijkheden. Zo ben je de recessie een stap voor en heb je invloed op je eigen handelen.

Hartelijke groet,

Annika Langhout
Dynamic Interact
Ronald Vermeij  |   | 
5-05-2009
 | 
11:39 uur
Besef heel goed, voordat u aan een eigen business begint dat we leven allemaal - globaal gezien - in een economische kooi. Deze kooi word bestuurd en gecontroleerd word door een klein groep mensen die de totale wereldmacht in handen hebben.

Denk hierbij even terug in de geschiedenis aan de bewust veroorzaakte crisis in de 1930er jaren. Deze crisis was nodig was om de controle te krijgen over de regering van de VS - nu het machtigste land op aarde - via de Federal Reserve Bank. Dit is gewoon een COMMERCIELE PRIVE BANK in handen van deze elite.


Gebruik de crisis als uw voordeel:
Mooie uitspraak, mooie motivatie en er zit volgens mij ook zeker een kern van waarheid in. Echter houd wel goed in de gaten HOE deze krisis is ontstaat, WIE ervoor verantwoordelijk is geweest, WAT de globale gevolgen zijn van deze krisis voor uw eigen potentiele afzetmarkt en WANNEER zij de volgende krisis plannen op plaats te laten vinden.

De eens zo zekere zekerheden - bijv. de bankenwereld - vielen in een klap wereldwijd in elkaar en wat bleef er over aan geld, waarde, vertrouwen?

Tips:
1. Zorg ervoor dat uw eigen bedrijf en business model ''globale krisis bestendig'' is tegen het TOTAAL ONVERWACHT SCHUDDEN van deze ''globale economies kooi'' waar we allemaal in leven.

2. Kijk heel goed op welk fundament u uw business gaat bouwen..
- uw eigen kapitaal of van iemand die uw persoonlijk kunt vertrouwen of..
- het geleende geld van de een zo zekere bankenwereld...Het geleende geld wat ten allertijde weer teruggevorderd kan worden onder ''dreiging van de volgende crisis.''

Je staat het best op eigen financiele, materiele benen!
Dan blijft uw eigen business ook altijd uw eigen business.
Steve  |   | 
5-05-2009
 | 
11:58 uur
Doet deugd dit innerlijk weten bevestigd te zien.
Ik heb dit jaar (op 1 april dan nog :-)) tijdskrediet opgenomen om mijn bijberoep uit te bouwen tot hoofdberoep. Terwijl iedereen rond mij zich vastklampte aan pseudo-zekerheden heb ik de sprong gewaagd. Weliswaar was ik dit reeds lang van plan ... en toen onze dagkliniek (waar ik leidinggevende was) door reorganisatie werd gesloten bedankte ik voor de piste die ze voor mij in petto hadden. Neen, nu was het moment daar om het onbekende te omarmen. Het loopt nog allemaal niet van een leien dakje maar ik zit niet stil, prospecteer, doe aan netwerking, hou de focus op een positieve outcome en weet deep down dat als ik in zo'n tijden kan overleven dat dé belangrijkste basis is gelegd voor later, precies zoals hierboven is neergeschreven.
Let wel: niet alle dagen zijn even prettig, onzekerheid komt vaak binnen geslopen en er zijn niet altijd mensen aanwezig om je hierin te ondersteunen. Wees daarom heel alert en zorgvuldig met wie je in zo'n tijden omgaat!

Mvg
Steve
T. De Wilde  |   | 
11-05-2009
 | 
08:13 uur
Als zelfstandig consultant kan ik beamen wat er in het artikel geponeerd wordt.
Reeds vorig jaar merkte ik dat er woelige tijden op komst waren. Ik heb toen nochtans ook van mijn bijberoep mijn hoofdberoep gemaakt omdat ik er zeker van ben dat als ik ''het moeilijke jaar'' 2009 _zoals iedereen het is gaan noemen_ doorkom, ik zeker een kans op slagen heb.
Ik ben dan ook nog eens actief in de branche waar het eerste in bezuinigd wordt door de meeste bedrijven: de communicatie en marketing.
Nochtans door sterk te specialiseren en niet zozeer op het product maar wel op de gepersonaliseerde service te focussen heb ik toch een mooi en vooral trouw klantenbestand kunnen uitbouwen.
Daarom nog een tip: Bied de diensten aan waar je zeker van bent dat je ze 1000% beheerst en verplaats je regelmatig in de schoenen van je klant.

Tony De Wilde
Iron Media

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10