zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechte netwerkplanning leidt tot netwerkstoringen en hogere kosten

17 april 2009 - Beheerders nemen een groot commercieel bedrijfsrisico door geen proactieve IT-netwerk-asset-planning uit te voeren. Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van het ‘Network Barometer Report’ van Dimension Data. Het rapport bevat de gegevens van 152 onderzochte netwerkinfrastructuren.

Bedrijven die als gevolg van een storing onder druk staan om hun netwerk te repareren of te vervangen, hebben een slechte onderhandelingspositie bij netwerkleveranciers. Het gevolg is dat ze geen korting kunnen bedingen en genoegen moeten nemen met een vergelijkbaar systeem of het op één na beste alternatief. Hierdoor mist men de kans de nieuwe componenten alvast strategisch in lijn te brengen met de toekomstige netwerkbehoeften. Volgens het onderzoek was 43 procent van de aangetroffen netwerkcomponenten niet meer verkrijgbaar en werd 56 procent niet meer softwarematig dan wel hardwarematig ondersteund door de fabrikant. 



Kostbare oplossingen

Voor een bedrijf heeft het behoorlijk wat implicaties wanneer een netwerkcomponent aan het einde van zijn levenscyclus de geest geeft en moet worden vervangen. Naast productiviteitsverlies en commerciële risico’s moeten bedrijven in korte tijd op zoek naar vaak kostbare technologische oplossingen. Zonder de bedenktijd en voorzichtigheid die horen bij dit soort belangrijke beslissingen.
"Het netwerk is een bedrijfskritisch middel en bijna even belangrijk als stroom," zegt Edwin de Brave, Manager Solutions bij Dimension Data. "Een strakke netwerkplanning bespaart kosten, stroomlijnt processen en verhoogt de productiviteit. Bedrijven onder tijdsdruk missen vaak de kans om hun netwerk te laten aansluiten bij applicaties van de toekomst, zoals unified communications en teleconferencing. We promoten overigens geen directe vervanging van apparaten die aan het einde van hun levenscyclus zijn. Maar het is voor bedrijven wel belangrijk dat ze in kaart brengen welke netwerkcomponenten op welke termijn vervangen moeten worden, zodat ze een netwerkstrategie kunnen bepalen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Netwerkinfrastructuren zijn niet betrouwbaar
 Netwerkstoring verlamt medewerker drie dagen per jaar
 Bedrijfsnetwerk overbelast door recreatief gebruik
 Helft netwerkproblemen wordt voor lief genomen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10