zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goede inwerkperiode cruciaal voor binding

18 februari 2009 - Het is belangrijk dat werknemers goed ingewerkt worden wanneer zij aan een nieuwe baan beginnen. De kans dat medewerkers de organisatie verlaten, is veel groter als zij na twee maanden nog geen binding met het bedrijf hebben. Dat zegt Toine Al, voormalig hoofdredacteur van IntermediairPW in ‘De introductiegids'.

Computable vat samen. In 'De introductiegids' geeft Al bedrijven inwerktips zodat zij actiever aan het socialisatieproces van nieuwe medewerkers kunnen werken. Volgens hem is het met name voor ict-detacheerders van belang vanaf dag één te werken aan de binding tussen medewerker en organisatie. "Consultants worden meestal al na één of twee dagen gedetacheerd bij een klant. Als er in die eerste dagen niet veel aandacht naar ze uitgaat, krijgen deze medewerkers nooit binding met het moederbedrijf." 



Tijd en aandacht
"Nieuwe medewerkers bij expertorganisaties waaronder bijvoorbeeld advocatenkantoren en ict-bedrijven hebben vaak langer tijd nodig om deel uit te gaan maken van een organisatie. Vaak worden deze medewerkers ook meer in het diepe gegooid. Doordat de contactuele eigenschappen bij ict'ers vaak wat minder zijn, is het extra belangrijk dat er veel tijd en aandacht is voor het socialisatieproces. Een medewerker die weet hoe de organisatie werkt, kan zich daarna concentreren op het onder de knie krijgen van zijn taken." 


Bron: Computable
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Goede inwerkperiode bespaart miljarden
 Starter wordt aan lot overgelaten
 Vijf tips om snel op gang te komen in uw nieuwe functie
 Bedrijven jagen zelf hun nieuwe personeel weg
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10