zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier tips tegen schadelijke roddel

9 december 2008 - In 84 procent van de Amerikaanse reclame- en marketingorganisaties wordt geroddeld. 63 procent daarvan vindt dat dit een negatief effect heeft op de sfeer. Slechts tien procent is van mening dat het juist een positieve invloed heeft.

Dat blijkt uit onderzoek van The Creative Group, waarover Marketing Online bericht. The Creative Group: "Overal wordt geroddeld, maar in tijden van economische onzekerheid kunnen geruchten hardnekkiger en negatiever van toon worden. Werknemers kunnen gaan speculeren over veranderingen en geruchten verspreiden over collega’s die ze als hun concurrent zien." 



Verdediging

Open communicatie is de beste verdediging tegen een overactieve roddelmachine. Informatie snel en openlijk met iedereen delen kan voorkomen dat medewerkers gaan roddelen, zeker als er belangrijke veranderingen aan zitten te komen.
Een paar tips: 

1. Houd contact met de directie.
Ga persoonlijk bij ze langs. In een informele situatie komt u vaak meer aan de weet. 

2. Houd uw deur open

Medewerkers worden ongerust als hun managers achter gesloten deuren praten. Blijf toegankelijk. Bespreek gevoelige zaken op minder zichtbare plaatsen. 

3. Wijs ‘slechte appels’ op hun plek
Spreek iemand die negatieve geruchten verspreidt, direct aan. 

4. Geef het goede voorbeeld.

Ga zelf niet over anderen praten en zeg niets over iemand dat diegene zelf niet weet.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kantoorpersoneel roddelt zich suf
 Roddelen: goed voor de sfeer of juist niet?
 Laat roddels in uw voordeel werken
 Hoger opgeleiden notoire roddelaars
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
Human Design, wie ben je werkelijk
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10