zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers vaak kritischer over merk dan klanten

3 december 2008 - Het is zinvol om werknemers te betrekken bij het merkenbeleid van hun bedrijf omdat zij vaak kritischer zijn dan klanten. Klanten krijgen het liefst een fantasieverhaal voorgeschoteld terwijl werknemers door de illusies heenkijken. Zij hebben een veel intiemere band met het merk en eisen niet alleen volstrekte eerlijkheid, maar herkennen ook authenticiteit.

Werkenemers vormen een lastig publiek, dat de werkelijke bedrijfscultuur kent in plaats van de aspiraties van de directie. Werknemers zijn dan ook ideaal om een merk aan de meest gefundeerde kritiek te onderwerpen. Marketeers kunnen bedrijf en merken blijven optimaliseren totdat de werknemers achter de bedrijfscultuur kunnen staan en zich betrokken voelen bij de merken en reclamecampagnes. 



Partners
De typische betrokken werknemer staat ervoor open om nog meer betrokken te raken, voelt zich onderdeel en niet doelwit van marketingcampagnes, is proactief (komt ook ongevraagd met nieuwe ideeën), brengt energie binnen de onderneming, krijgt veel zaken voor elkaar, is trots op het eigen bedrijf en zijn merken en is bereid dat uit te dragen. Werknemers kunnen zo waardevolle partners zijn.


Bron: Admap, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
 60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
 Een op de vijf financiële dienstverleners denkt niet aan GDPR-vereisten te voldoen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën
 Helft bedrijven richt merkenbeleid ook op eigen personeel
 Zes factoren die uw merk geloofwaardig maken
 Merkgevoel belangrijker dan populariteit voor werkgeversimago
 Zeven elementen die een merk een ‘belief system’ meegeven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Vijf technologische oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers
Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties
Rijksoverheid heeft informatiebeveiliging en IT-beheer nog niet op orde
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
meer top 10