zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers vaak kritischer over merk dan klanten

3 december 2008 - Het is zinvol om werknemers te betrekken bij het merkenbeleid van hun bedrijf omdat zij vaak kritischer zijn dan klanten. Klanten krijgen het liefst een fantasieverhaal voorgeschoteld terwijl werknemers door de illusies heenkijken. Zij hebben een veel intiemere band met het merk en eisen niet alleen volstrekte eerlijkheid, maar herkennen ook authenticiteit.

Werkenemers vormen een lastig publiek, dat de werkelijke bedrijfscultuur kent in plaats van de aspiraties van de directie. Werknemers zijn dan ook ideaal om een merk aan de meest gefundeerde kritiek te onderwerpen. Marketeers kunnen bedrijf en merken blijven optimaliseren totdat de werknemers achter de bedrijfscultuur kunnen staan en zich betrokken voelen bij de merken en reclamecampagnes. 



Partners
De typische betrokken werknemer staat ervoor open om nog meer betrokken te raken, voelt zich onderdeel en niet doelwit van marketingcampagnes, is proactief (komt ook ongevraagd met nieuwe ideeën), brengt energie binnen de onderneming, krijgt veel zaken voor elkaar, is trots op het eigen bedrijf en zijn merken en is bereid dat uit te dragen. Werknemers kunnen zo waardevolle partners zijn.


Bron: Admap, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
 Explosieve groei in aantal aanvallen op populaire vergadertool
 Organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën
 Helft bedrijven richt merkenbeleid ook op eigen personeel
 Zes factoren die uw merk geloofwaardig maken
 Merkgevoel belangrijker dan populariteit voor werkgeversimago
 Zeven elementen die een merk een ‘belief system’ meegeven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
A life changing event
Zaterdag 30 maart - Flora Boskoop - 10.00 - 16.00 uur. Een interactief seminar met Pieter Frijters met als onderwerpen: burn-out, paniekaanvallen, (spreek)angst, piekeren en assertiviteit. Bekijk de video voor een impressie van het seminar.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
reacties
Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (1) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
Kortsluiting bij energieleveranciers (2) 
top10
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
Klimaatakkoord kan ruim 70. 000 banen creëren
'Er is een cyberoorlog gaande'
Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten
Cao-afspraken opnieuw hoger
meer top 10