zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ken uw team, verbeter uw prestaties

26 september 2008 - In veel bedrijven ontbreekt het aan transparantie en wordt te weinig kennis en informatie gedeeld. Nederlandse managers slagen er daarom niet goed in  de kwaliteiten van hun medewerkers optimaal te gebruiken.

Om slagvaardiger te zijn, zouden managers daarom eerst hun medewerkers beter moeten leren kennen. Dat blijkt uit het Leadership Pulse Survey van MeyerMonitor



Onvoldoende
Een derde van de topmanagers geeft de eigen organisatie een onvoldoende op de volgende punten:
• "Onze medewerkers zijn werkelijk geïnspireerd door de visie en missie van onze organisatie".
• "Onze managers geven sturing zodat medewerkers hun capaciteiten aanwenden voor het bereiken van de gemeenschappelijke doelen".
• "Binnen onze organisatie zorgen we voor open communicatie en het delen van kennis".

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
 Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
 IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Succesvolle middenmanager geeft richting zonder motivatie
 Vijf kenmerken die een leider goed maken – en dus hard
 Noodzaak kennisoverdracht wordt steeds duidelijker
 Kennisuitwisseling op afstand vraagt andere leiderschapsstijl
 
 
reacties
 
R. Civile  |   | 
27-09-2008
 | 
13:09 uur
Als IT Project Manager onderschrijf ik dit artikel volkomen. Ik wil mijn commentaar daarom in twee opdelen. Binnen de IT word er op verschillende niveaus gestreefd naar het delen van kennis en transparantie in de systemen en data. Dit betreft overigens niet de corporate data want IT-ers hebben in de regel helemaal geen tijd en ruimte zich hierin te verdiepen.

De oplossing hier is vrij simpel. Een duidelijk gecommuniceerde overeenkomst over hoe er met data word omgegaan en hoe de structuur is. Hier zien we het vaak fout gaan bij de locaties waar data wordt geplaatst en de ondoorzichtigheid.

Een tweede hier bestaat uit het gegeven dat grote organisaties vrij vaak werken met externen. Dit brengt met zich mee dat een organisatie relatief erg veel kosten kwijt is voor het niet juist opslaan van actuele data. Wanneer een externe weg is kan men niet meer over de kennis en kunde van diegene meer beschikken dus dient die kennis door de betreffende externe mandatoir te worden geborgd. Een klant heeft er namelijk voor betaald.

Dat managers soms, door situaties en conjunctuur ingegeven, niet een duidelijk overzicht hebben van de werkelijke kennis en kunde van medewerk[st]er is een aanzienlijk verlies van capaciteit. Een heel simpel antwoord hier is door een hele eenvoudige assessment dit inzichtelijk te maken. Wellicht predik ik in enige mate voor eigen parochie hier maar toch.

Alleen door een volkomen onafhankelijke assessment krijgt een manager de mogelijkheid Human Capital bij elkaar te brengen zodat het hoogste rendement kan worden behaald. Het is natuurlijk wel aan te bevelen een grote transparantie naar alle medewerk[st]ers in te brengen zodat iedereen weet wat de expertise van een collega is.

RC PM

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
Nederland slecht voorbereid op zomerhitte (2) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
Cybercrime afgelopen jaar fors toegenomen
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
meer top 10