zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Trends en tips om uit te blinken op het www

19 augustus 2008 - Het ene bedrijf doet het goed op internet, het andere niet. Waar ligt dat aan? Rishad Tobaccowala, CEO van Denuo en chief innovation officer van Publicis Groupe Media, zet op Marketing Online een aantal trends en tips op een rij.

1. Van centraal naar decentraal


Het is meer en meer van belang dat content vooral gemakkelijk vindbaar is via zoekmachines, sociale netwerken en partnerschappen in plaats van alleen te focussen op de eigen website. 

2. Van autoriteit naar authentiek

Consumenten hechten steeds meer geloof aan elkaar dan aan wat marketeers roepen. Als het gaat om feitelijkheden (zoals productspecificaties), wordt er nog wel naar de marketeer geluisterd maar om te weten of het product ook goed is, eigenlijk alleen nog naar elkaar. 

3. Van distributiekanaal naar content

Op internet is alles wat je zoekt, maar één klik verwijderd. De invloed van de traditionele distributietrechters neemt dus af. 

4. Van ‘spaces’ naar ‘audiences’

Vroeger moesten marketeers ruimte kopen in content die door hun doelpubliek werd geconsumeerd, tegenwoordig kunnen we via zoek- en advertentienetwerken geïnteresseerd publiek rechtstreeks bereiken. 

Drie succesfactoren

Content is belangrijker dan, zegt Tobaccowala. Daarom heeft hij drie ezelsbruggetjes bedacht voor online marketingsucces.

1. Is de content ‘FIT’?
Oftewel: free (gratis beschikbaar), intelligent en transmittable (geoptimaliseerd voor zoekmachines, blogs en sociale netwerken). 

2. Ruikt de content als ‘ROSE’?
Is de content Relevant en Open en het design en de navigatie Simpel en Elegant? 

3. Kunt u 'SOFA' leveren?
Marketeers willen Scalable Outcomes die Frictievrij en Accountable zijn. Zoekmachinemarketing past daar perfect in: het bereikt miljoenen, is resultaatgericht en gebaseerd op een veilingmodel.


Bron: Advertising Age, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MKB kan veel meer halen uit internet
 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 Zes tips voor een effectief online visitekaartje
 Combinatie van push- en pullreclame werkt online het beste
 Drie voordelen van een sterk internetmerk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10