zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten willen dag en nacht contact met u

29 juli 2008 - Dag en nacht bereikbaar zijn biedt steeds meer concurrentievoordeel in de huidige mobiele, globale werkomgeving. Dat wilt u natuurlijk helemaal niet horen in de vakantieperiode, maar uit onderzoek van Avaya blijkt dat continue bereikbaarheid echt het verschil kan betekenen tussen succes en falen.

Meer dan negen van de tien Europese bedrijfsleiders zegt namelijk dat hun voorkeur uitgaat naar een leverancier die 27/7 beschikbaar is voor zijn klanten. Net zoveel zijn bovendien bereid meer te betalen voor een dergelijke service. Toch biedt nog maar een vijfde van de ondervraagde bedrijven hun werknemers mogelijkheden om flexibel te werken. Iets wat wel essentieel is om aan die klantbehoefte te voldoen. 



Communicatiemiddelen

Niet alleen willen klanten dag en nacht antwoorden kunnen krijgen op hun vragen, ze willen bovendien zelf kunnen kiezen op welke manier ze in contact treden met de onderneming. Zowel e-mailen, faxen,bellen, schrijven als persoonlijk langskomen moet continu mogelijk zijn. Zeven van de tien geven de voorkeur aan telefonisch contact, gevolgd door e-mail (59 procent) en persoonlijk contact (56 procent). Per fax of brief wordt het minste resultaat verwacht. 

Winst
Flexibel werken is dus niet meer alleen een middel om beter personeel aan te trekken en te behouden, maar ook goed is voor de winst. Het probleem ligt echt niet op het gebied van technologie, benadrukken de onderzoekers. Bijna zes van de tien ondervraagde bedrijven hebben allang de technische en mobiele mogelijkheden om hun personeel flexibel te laten werken. Nu nog de cultuuromslag die nodig is om flexibel werken normaal te maken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechte telefonische bereikbaarheid jaagt klanten weg
 Altijd bereikbaar zijn vergroot succeskansen
 Continu bereikbaar zijn is heel gewoon
 Packard Bell laat bellende klant het langst wachten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10