zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Misverstanden kosten miljoenen

20 juni 2008 - Misverstanden tussen managers en medewerkers kosten het bedrijfsleven 37 miljoen dollar per jaar. Toch probeert slechts een op de drie bedrijven hier iets aan te doen. Dat concludeert Cognisco na onderzoek.

Het assessmentcentrum definieert misverstanden als: acties die werknemers ondernemen op basis van verkeerd begrepen of verkeer geïnterpreteerde bedrijfspolicies, bedrijfsprocessen, functiebeschrijvingen of een combinatie van deze drie. Door dit probleem te negeren lopen bedrijven grote risico’s, denk aan nalatigheidskzaken, veiligheidsproblemen en juridische geschillen. 



Vertraging en andere kostenposten
De belangrijkste kostenpost van dergelijke misverstanden komt op het conto van ongeplande vertragingen, gevolgd door slechte inkoopbeslissingen en – in het ergste geval – rechtszaken. Andere kostenposten zijn boetes, genoegdoeningen, belastingtoeslagen en minder winst. Als ook de negatieve invloed op merkwaarde, reputatie en klanttevredenheid meegeteld worden, lopen de kosten zelfs nog hoger op. 

Brancheverschillen
Misverstanden kosten de bankwereld het meeste, omdat foute beslissingen hier vaak met grote bedragen gepaard gaan. De transportsector meldt de laagste kosten. Ook de petrochemische en de farmaceutische industrie hebben te maken met relatief grote financiële risico’s ten gevolge van misverstanden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Culturele misverstanden grootste probleem bij outsourcen
 Tien tips om beter te luisteren
 Veel miscommunicatie tussen directeuren en IT-managers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10