zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

File is geen excuus om te laat te komen

15 mei 2008 - Voor ruim 96 procent van de automobilisten zijn de files een dagelijkse bron van ergernis. Dit blijkt uit het onlangs uitgevoerde online onderzoek op Routenet.nl. Hieruit komt naar voren dat bijna de helft van de automobilisten wekelijks meer dan één uur in de file staat.

Negen procent geeft aan wekelijks tussen de vijf en tien uur in de file te staan. 37 procent van de respondenten komt hierdoor meestal te laat op de plek van bestemming aan. Daarnaast geeft 60 procent aan files geen excuus te vinden om te laat te komen. Maar liefst 86 procent van de respondenten past zijn gedrag aan als men van tevoren weet dat de te verwachten reistijd langer is. 51 procent van de respondenten vertrekt dan eerder van huis, elf procent neemt een andere route en zeven procent kiest voor een alternatief vervoermiddel. 



Reistijdenverwachting

Voor al die mensen die niet te laat willen komen door files, heeft Locatienet de Routenet Reistijdverwachting ontwikkeld. Deze tool maakt van tevoren duidelijk wat de verwachte reistijd is op een route op een bepaald tijdstip. De overheid heeft onlangs een wedstrijd uitgeschreven voor de beste (online) voorspelling van de reistijd. Locatienet is samen met het Delftse bedrijf Tenuki één van de vijf partijen die zich daarvoor heeft gekwalificeerd.

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Geschikt personeel belangrijker dan bereikbaarheid
 Meer thuiswerk, net zoveel files
 Manager ergert zich kapot aan files en lange vergaderingen
 Zakenmensen verkiezen hotel boven file
 
 
reacties
 
jan camus  |   | 
16-05-2008
 | 
07:33 uur
''Daarnaast geeft 60 procent aan files geen excuus te vinden om te laat te komen. Maar liefst 86 procent van de respondenten past zijn gedrag aan.....'' Fantastisch is dat, als je het voetvolk gaat genoeg drilt, dan hoef je als regering niet eerst te zorgen voor een aangepaste wegenstructuur. Ik dacht dat wij de feodale toestanden achter ons hadden gelaten!
MC Pasch  |   | 
16-05-2008
 | 
15:35 uur
Wat ik wel vind is dat als je een file verwacht je ook eerder van huis kunt gaan. Of afspreekt later te komen en later weg te gaan. Het valt mij op dat mensen hier inderdaad makkelijk mee omgaan. De bussen staken, de treinen staken, zoiets weet je van tevoren. En dan nog 's-morgens bellen dat je niet op tijd bent. Regel het dan 's-avonds zou ik zeggen. De werkgever gaat hier zelf te makkelijk mee om en hierdoor krijgt de werknemer teveel vrijheid, wat soms wordt uitgebuit. Hiermee ontneem je wel een stuk verantwoordelijkheid.
Ronald van Esch  |   | 
21-05-2008
 | 
10:36 uur
Te laat komen voor de eerste afspraak is inderdaad je eigen schuld, je kunt immers vroeg genoeg vertrekken en anticiperen. Maar nu de files op de vreemdste momenten op de vreemdste plaatsten onstaan is het simpelweg onmogelijk om op tijd komen gedurende alle afspraken op een dag te kunnen garanderen. Of je werkgever moet genoegen nemen met een bezoekje of 2 per dag......
Akke van Driel  |   | 
22-05-2008
 | 
16:01 uur
Te laat komen vind ik altijd al een indicatie die aangeeft dat iets anders belangrijker was/is. Hoeveel mensen zouden te laat komen als ze bijv. 1 miljoen euro krijgen bij aankomst om bijv. 08.30 uur? Ik denk niet veel...

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10