zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wachtstandmuziek bindt of verjaagt klant

24 april 2008 - Wachtstandmuziek verdient meer aandacht van bedrijven. Het is namelijk een belangrijk middel voor direct marketing. Wie geen aandacht besteedt aan deze muziek, kan wel eens te maken krijgen met slecht reagerende klanten.

Dat meldt MD Weekly. Veel bedrijven hebben bij telefoongesprekken muziekjes op de achtergrond terwijl de klant wacht. Het ene bedrijf investeert telkens in andere muziekjes, maar er zijn ook bedrijven die gewoon telkens hetzelfde geluid laten horen. Voor een klant kan dit laatste behoorlijk irritant zijn. 



Afwisseling

Als een bedrijf telkens dezelfde muziek laat horen kan dit bovendien tekenend zijn voor de manier waarop dit bedrijf met de klanten omgaat. Bedrijven zouden dan ook beter op moeten letten als het de wachtstandmuziek betreft. Ze moeten kiezen voor afwisseling zodat de klant ook tevreden is als hij wacht. Bovendien geeft de juiste muziek de klant een beter gevoel over het bedrijf.


Bron: Adforesult, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 HR kan voortrekkersrol spelen bij activeren collega's voor diversiteits- en inclusiebeleid
 Inflatie veroorzaakt verschuiving in prioriteiten IT budget
 Van Boomers tot Zoomers: hoe ga jij om met diverse generaties op de werkvloer?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Muziek stimuleert werknemer
 Winkelmuziek leidt niet tot meer verkopen
 Loyale klant kan meer gekoesterd worden
 Kantoorinrichting heeft grote invloed op imago
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Financiële coaches gezocht: aantal openstaande functies schiet omhoog
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie
Een derde van werkend Nederland heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag
Vrouwelijke werknemer verbergt ware gevoelens op het werk
Hybride werken? Houd de werk-privébalans in de gaten!
CFO's willen kosten besparen vanwege recessiezorgen
40 procent van het topmanagement noemt SASE een revolutie in netwerkbeveiliging
68 procent Nederlanders wil meer openheid over salaris
Arbeidsparticipatie onder 50-plussers stijgt sterk
meer top 10