zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Relatiemagazines hebben wél zin

9 april 2008 - Lezers van sponsored magazines hebben een sterkere relatie met en positiever beeld van de bedrijven die deze bladen uitbrengen dan niet-lezers. Dat blijkt uit onderzoek van Cendris, gepubliceerd in Tijdschrift voor Marketing.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 11.500 lezers en niet-lezers van negen relatiemagazines uit drie verschillende sectoren (automotive, financials en retail). Cendris onderzocht zowel de klantrelatie, het imago en het gebruik. 



Sterkere band

De lezers van de magazines vinden het bedrijf achter het tijdschrift aanmerkelijk aantrekkelijker dan de niet-lezers. Lezers zijn tevredener, hebben meer vertrouwen, ervaren een sterkere emotionele band, zijn meer bereid de relatie voort te zetten, staan minder open voor alternatieve aanbieders, zijn minder gevoelig voor prijs en zijn meer bereid het bedrijf bij anderen aan te bevelen. Kortom: lezers zijn meer vertrouwd met en hebben meer gemeen met de verspreider dan niet-lezers. Ook zijn de lezers van relatiemagazines een stuk positiever over het imago van de betreffende bedrijven dan niet-lezers.
Het hele onderzoek staat in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeers ziet CRM en relatiemarketing als nieuwe uitdagingen
 Sponsored magazines goed voor klantrelatie
 Tien strategieën voor het krijgen van loyale klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10