zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sponsored magazines goed voor klantrelatie

21 februari 2002 - Steeds meer bedrijven geven hun eigen tijdschrift uit, omdat het een ideaal medium is om het klantcontact te intensiveren. Maar om een succesvol sponsored magazine uit te geven, moet wel aan een tweetal voorwaarden worden voldaan.

Dat schrijft Sales Online.



1. Afbakening lezersgroep
Om temidden van de groeiende stapel aan leesvoer de aandacht te trekken, is ten eerste een nauwgezette afbakening van de lezersgroep nodig. Sommige bedrijven hebben daarmee echter moeite, met het gevolg dat een voor-elk-wat-wils blad ontstaat, dat door niemand echt wordt gewaardeerd. In dergelijke gevallen is het beter om meerdere bladen te maken, eventueel met wisselpagina's.

2. Professionele vorm en inhoud
Een andere voorwaarde voor succes is een professionele benadering van vorm en inhoud. Met de kwaliteit en de juiste mix van nuttig informatie en entertainment kan een relatiemagazine concurreren met een publiekstijdschrift.

Een belangrijk voordeel van een relatiemagazine is de mogelijkheid respons op te wekken. Denk bijvoorbeeld aan: een puzzel, een prijsvraag, productinformatie of gerichte aanbiedingen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10