zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven heeft het niet op zuinige auto`s

7 april 2008 - Bedrijven met minder dan 50 auto`s in hun bezit zijn vrijwel niet bezig met de duurzaamheid en zuinigheid van hun wagenpark. Ze experimenteren hoogstens met roetfilters. Dat blijkt uit onderzoek van Heliview, zo meldt MD Weekly.

Ook blijkt dat iets meer dan een derde van de wagenparkbeheerders niet op de hoogte is van welke autofabrikanten groene labels leveren. Overigens speelt onwetendheid hierbij een grote rol. Veel ondernemers willen toch duurzamer ondernemen als zij beter op de hoogte zijn van de regels. 



Kosten gaan voor milieu
Volgens Frank van Klink, directeur van XLLease, vragen klanten zelden naar milieuaspecten als het om lease gaat. De meeste mensen letten wel op cataloguswaarde of de bijtelling, maar daar houdt het ook mee op. Een reden hiervoor is dat er momenteel nog te weinig keuze is voor de klanten om echt `groen` te rijden. 

Uitzonderingen
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen. JBM koeriers laat volgens directeur Maarten Ouwehand sinds 2007 via de Klimaatneutraalgroep de CO2-uitstoot van zijn auto's compenseren. Ook Shell, Leaseplan en BMW zijn voorlopers op het gebied van groene auto`s. Ze stimuleren hybride auto`s, zuinig rijden of schonere motoren.


Bron: Sprout, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen
 Zakelijk wagenpark steeds groener
 Een beter milieu begint nog niet op het werk
 Nog steeds meer zakenreizen dan goed is voor het milieu
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10