zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechte prestaties zijn besmettelijk

30 januari 2008 - Managers die slechte prestaties op hun werkvloer aan willen pakken, moeten zelf wel het goede voorbeeld geven. Uit onderzoek van Watson Wyatt blijkt dat managers die leiding geven aan mensen die slecht presteren, zelf ook een en ander kunnen verbeteren.

Uit het onderzoek ‘2007/2008 Global Strategic Rewards’ onder 5.500 werknemers in 175 ondernemingen in heel Europa blijkt dat tweederde van de werknemers die goed presteren van mening zijn dat hun directe leidinggevende het goed doet op het gebied van communicatie en prestatiemanagement. Van de mensen die slecht presteren is er maar een derde die zegt dat hun manager goed in staat is te communiceren wat hij/zij verwacht op het gebied van financiële en zakelijke doelstellingen en hoe hun individuele inzet daaraan bij kan dragen. 



Uitdaging
Ook kwam naar voren dat veel managers de natuurlijke neiging vertonen om zich vooral te richten op degenen die het goed doen. Die moeten ze echter proberen te weerstaan aldus Carole Hathaway, senior consultant bij Watson Wyatt. "Leiding geven aan toppers is makkelijk, maar de grootste uitdaging is juist om degenen die gemiddeld of slecht presteren naar een hoger plan te tillen en daar schort het in veel bedrijven aan. Het belangrijkste is dat managers leren communiceren met hun personeel, al hun personeel. Vooral om de werknemers duidelijk te maken wat de ondernemingsdoelstellingen zijn en hoe iedereen daar persoonlijk aan bij kan dragen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Acht manieren om mensen te managen
 Prestaties nemen toe met talent management
 Manager beïnvloedt werkdag medewerker enorm
 Met vier vragen naar uitmuntend leiderschap
 Communicatie + vertrouwen = betrokkenheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10