zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internettelevisiekijker meer betrokken bij reclame

4 januari 2008 - Consumenten die online televisieprogramma’s volgen, voelen zich voor 47 procent meer ‘betrokken’ bij reclame-uitingen dan mensen die televisie kijken. Zo zegt onderzoeksbureau Simmons.

Volgens de onderzoekers voelen online televisiekijkers zich ook voor 25 procent meer betrokken bij de content van televisieprogramma’s. Respondenten zijn volgens het bureau ‘betrokken’ als het programma of de uiting voor hen relevant is, met andere woorden als het inspirerend is, vertrouwen geeft, ‘het leven verrijkt’, als er sociale interactie is en als de content zorgt voor een ‘personal time-out’. Daarnaast werd er gekeken naar de ‘ad receptivity’, oftewel de mate waarin respondenten tijdens het kijken ontvankelijk waren voor reclame-uitingen. 



Andere conclusies

Ook bij andere media meten de onderzoekers verschillen, zo blijken mensen achttien procent meer betrokken bij online uitingen (op websites) dan in print, en vijftien procent meer betrokken bij uitingen in online magazine-artikelen, dan in print. Vrouwen en jonge consumenten laten daarnaast een hogere mate van betrokkenheid zien dan mannen en oudere internetters, maar deze verschillen zijn niet groot. Verder blijken mensen meer betrokken bij uitingen op sites die ze vaak bezoeken. En onder printlezers scoort print in betrokkenheid beter dan televisie of internet. Dat neemt niet weg dat het aantal printlezers nog steeds afneemt.
Het onderzoek is gebaseerd op 74,996 online en telefonische interviews met Amerikaanse volwassenen over de televisieprogramma’s, tijdschriften en websites die ze bekijken en bezoeken.


Bron: Mediapost, Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer geld voor internetreclame dan voor radioreclame
 Reclamegeld voor internet bedreigt software-industrie
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Vijf actiepunten voor de marketeer
 Online reclamebestedingen stijgen explosief
 
 
reacties
 
F Boone  |   | 
7-01-2008
 | 
16:49 uur
In het artikel blijft onduidelijk waarin ''betrokkenheid'' van de kijker zich manifesteert. Mijn betrokkenheid is dat ik al die reclame spuugzat ben en daarom de TV mijn woonkamer uit heb gegooid.
Op internet valt die reclame, dankzij bijvoorbeeld Firefox met AdBlock Plus, binnen de perken te houden.
Gezien de hoeveelheid spam waarmee iedere internetgebruiker wordt geconfronteerd en zich behoorlijk aan stoort kan ik me niet voorstellen dat internetters positiever staan tegenover opdringerige leurders dan de passieve televisiekijker.
Rob  |   | 
9-05-2010
 | 
12:18 uur
Daar valt wat van te zeggen F Boone !
Reclamemakers en marketeers dienen zich goed te realiseren dat ''zappen'' begint bij de aanvang van ( ongewenste ) reclame.
En wat is dan het resultaat ?
Bereiken de adverteerders het gewenste doel ?
De afvallers nemen ze dan op de koop toe, het is immers toch de massa.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10