zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kennis van crossmediale dm stijgt

13 september 2007 - Reclame- en communicatiebureaus hebben het afgelopen jaar hun kennis over mogelijkheden van crossmediale direct marketing vergroot. Ook zijn zij bereid een groter deel van hun budget aan crossmediale activiteiten te besteden. Dat blijkt uit het tweede cross dm-onderzoek van ReclameWeek en Copernica BV.

Aandeel


Het aandeel van cross dm binnen het dm-inkomen over 2006 lag bij 60 procent van de bureaus tussen de vijf en twintig procent en bedroeg bij één op de dertien bureaus 80 procent. Het bruto dm-budget in 2007 steeg ten opzichte van 2006 bij 79 procent van de bureaus. Het online marketingbudget steeg bij 87,1 procent. 

Meer kennis en campagnes
Het aantal bureaus met `nauwelijks tot geen ervaring` met cross dm halveerde tot 7,7 procent, dat met `ruime ervaring` daalde met drie procent tot dertien procent. Alle bureaus hebben de afgelopen vijf jaar minimaal één cross dm-campagne gevoerd, 41,1 procent is goed voor meer dan tien cross dm-campagnes in vijf jaar. 75,8 procent stelt dat de inzet van cross dm voor het eigen bureau onvermijdelijk is. 

Toekomst
De meest waardevolle kanalen vindt men websites in de vorm van mini-sites, landingpages en zoekmachine-advertising. Op de korte termijn verwachten de bureaus het meest van mobile-, community- en zoekmachine-marketing. voor bureaus is het van belang kennis van cross dm te hebben, vooral omdat klanten regelmatig met vragen komen.


Bron: Reclameweek, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mail marketing streeft direct mail voorbij
 Tien tips voor een succesvolle direct marketing campagne
 Bedrijven ruilen direct marketing in voor email marketing
 70 procent bedrijven doet aan direct marketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10