zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien tips voor een succesvolle direct marketing campagne

20 januari 2005 - Direct marketing heeft maar één doel: het genereren van zoveel mogelijk respons. Mensen hebben echter de neiging om te rebelleren tegen alles wat moet. De kunst is om consumenten op natuurlijke wijze te laten doen wat een bedrijf wil. Daarvoor is kennis van de respons-regeltjes en de manier waarop mensen omgaan met communicatie noodzakelijk.

Tips


De Duitse professor Siegfried Vogele, expert op het gebied van direct marketing, geeft tien bruikbare tips:

1. Geef direct het voordeel of de korting voor de klant weer
2. Gebruik in dm toverwoorden (simpele woorden die iedereen kent)
3. Gebruik plaatjes,
4. Noem in een kopregel en tussenkoppen het lezersvoordeel,
5. Benut grafische elementen in de advertentie
6. Maak verstandig gebruik van kleuren, actie-tekens en lettertype
7. Geef extra korting
8. Gebruik oneven getallen
9. Zorg voor een eenvoudig in te vullen antwoordkaart
10. Zorg voor een persoonlijke, heldere boodschap waar tijdsdruk achter zit


Bron: Promz
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10