zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ondernemingen draaien op mensen niet op technologie

6 augustus 2007 - Draadloze en mobiele technieken hebben dan een revolutie veroorzaakt op kantoor. Uit onderzoek van Randstad blijkt zelfs dat driekwart van de Amerikanen de nieuwe communicatiemiddelen geen last vinden die hen continu aan kantoor bindt maar eerder een zegen die hen helpt hun leven beter te beheersen. Toch staat of valt het succes van een onderneming nog steeds met ouderwetse menselijke interactie.

Voordelen


Een derde van de meer dan 3.000 ondervraagde werknemers zeggen dat ze blij zijn met de voordelen die de nieuwe technieken hen brengen, zoals makkelijker toegang tot informatie en beter in staat zijn hun werk te doen. Vier van de tien zeggen dat ze met behulp van die middelen hun werkdruk beter kunnen beheersen. Maar ondanks al die voordelen, concluderen de onderzoekers toch dat vooral menselijke vaardigheden de spil zijn waarop ondernemingen draaien. 

Hard werken
Uit het uitgebreide onderzoek blijkt verder dat Amerikanen vaker graag een tandje extra bijzetten voor hun baas. "Mensen werken tegenwoordig harder, zelfs als hun salaris niet gestegen is. 81 procent van de werkgevers en 63 procent van de werknemers werken gewoon net zo lang als nodig is om hun werk af te krijgen," zegt Genia Spencer, managing director Operations & Human Resources van Randstad. "En dat heeft geleid tot een hogere productiviteit." 

Minder vertrouwen
Wat echter gedaald is, is het vertrouwen van werknemers in de top en hun vaardigheid juiste beslissingen te nemen. En hoewel meer dan acht van de tien werkgevers en zes van de tien werknemers van hun werk houden, vertonen ze weinig loyaliteit. Veel werknemers overwegen zelfs een carrièreswitch en meer dan de helft kijkt actief uit naar een andere baan.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manieren om nieuwe werknemers sneller productief te krijgen
 Zes tips om beter te socializen
 Nederlandse manager leidt plezierige werkomgeving
 Werken in virtuele teams in opmars
 
 
reacties
 
Ad de Beer  |   | 
6-08-2007
 | 
12:15 uur
Een heel ander bericht dan het bericht van vorige week waarin gemeld werd dat de HR afdeling helemaal niet nodig zou zijn.
Eens te meer wordt weer eens onderstreept dat goed HR beleid, beleid dat mensen bindt aan organisaties, meer dan ooit noodzakelijk is voor continuiteit en zeker voor groei van een organisatie.
Strategisch HR wordt de hoeksteen van het beleid van organisaties die streven naar optimale performance. Het binden van mensen, het creéren van commitment met het bedrijf moet voor iedereen in de organisatie de meest belangrijke doelstelling worden.
Dat wil wel zeggen dat de tradiotionele P-boer zal moeten verdwijnen en plaats moet maken voor een HR professional.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10