zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Softwareconsultancy steeds duurder

30 juli 2007 - In het eerste kwartaal van 2007 lagen de prijzen in de softwareconsultancy bijna 3,5 procent hoger dan een jaar eerder. Dit is het vierde kwartaal op rij waarin de prijzen in deze bedrijfstak zijn gestegen, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Prijsstijging


Daarbij stijgen de prijzen ook steeds sterker. Zo lagen de prijzen in het tweede kwartaal van 2006 nog maar 1,5 procent hoger in vergelijking met een jaar eerder. Dit wijst erop dat de uitbundige productiegroei van de computerbranche doorwerkt in de prijzen. 

Groei
Ook de productie in de computerbranche groeit steeds sterker: in 2005 bedroeg de groei 4,2 procent, maar in 2006 liep dat op tot maar liefst 9,1 procent. Daarmee is deze bedrijfstak één van de voortrekkers in de economische hoogconjunctuur. Verder nam de werkgelegenheid in de computerbranche flink toe, maar bleven er nog flink wat vacatures openstaan. Wellicht heeft dit ook voor een extra stijging van de prijzen gezorgd.


Bron: Financieel Management
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consultants laten miljoenen aan omzet liggen
 ICT-uitgaven naar recordhoogte
 ICT outsourcen: iets minder kwaliteit, maar stukken goedkoper
 Wereldwijde offshoring levert geld op
 
 
reacties
 
Rene Civile  |   | 
30-07-2007
 | 
12:03 uur
Als artikel vind ik dit een hele mooie, zelf ben ik absoluut niet commercieel ingesteld, weergave van vraag en aanbod en de prijs hieraan gerelateerd. Met name werkzaam binnen de ICT is dit een mooi signaal te zien dat Nederland, als hoogwaardig kennisland, aardig op de goede weg is.

Maar, natuurlijk mis ik hier iets, zomaar een constatering die ik wel vaker doe. Namelijk, hoe staat het eigenlijk met de Hollandse koopmans geest die op veel van dit soort problemen altijd wel weer een antwoord wist te vinden. Immers, we kennen de lagere loonlanden, die, evenals wij, beschikken over hoogwaardig geschoold personeel, en capaciteit over heeft?

Als we een duidelijke schifting maken wat 'case sensitive' is en wat minder kan een aanzienlijk deel van de vraag worden ingevuld. Als manager, me dunkt, zou je ook hier wat creatiever en flexibeler in kunnen worden.

De infrastruktuur ligt er dus waarom die kanalen niet benutten? Je voorkomt op die manier dat je mensen vanuit het buitenland hier naar toe haalt en het is nog eens goedkoper ook. Hoe kan het zijn dat ik, als non commercieel, dit ziet en anderen niet?

Food for thoughts?

RC PM
Mary Manduapessy  |   | 
27-08-2007
 | 
21:56 uur
Ik wil graag op de hoogte gehouden ivm met mijn beroep Senior Account Manager voor een zeer geronomeerd softwarehuis wat geen eendags principe is! 14 september hebben wij een jubuleum van bestaan van 30 jaar.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10