zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven beantwoorden e-mail niet meer

Nog nooit zo weinig bedrijven beantwoorden hun mail binnen 24 uur

17 april 2007 - Steeds minder bedrijven nemen de moeite om e-mails te beantwoorden. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van het Amerikaanse bureau van Hornstein Associates. Slechts de helft van de onderzochte bedrijven vindt het momenteel nodig om mail te beantwoorden. Vijf jaar geleden lag dat percentage nog op 68 procent.

De onderzochte bedrijven kregen allen een mailtje met daarin de vraag 'Wat is jullie officiële beleid ten aanzien van de antwoordtijd voor e-mails die gericht zijn aan de klantenservice?'

Extreem lage score


Het aantal bedrijven dat binnen 24 uur beantwoordde was volgens de onderzoekers nog nooit zo laag (sinds de start van het onderzoek startte in 2001). Slechts 33 procent antwoordde in 2007 binnen een etmaal. Ter vergelijking: in 2002 was dit percentage maar liefst 63 procent.
De 49 onderzochte bedrijven (waaronder Microsoft, GE, Toyota, Coca-Cola, Wal-Mart, Apple en Starbucks) eindigen allen hoog op de Financial Times-lijst met meest gerespecteerde bedrijven en de Fortune-lijst met meest bewonderde ondernemingen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
18-04-2007
 | 
12:32 uur
Kan me er wat bij voorstellen, ontvang als kleine zelfstandige gemiddeld 50 mails per dag, laat staan wanneer je nog groter bent.
Maar er zijn e-mails die je zeker moet beantwoorden.
Info@ firmanaam heb je opengesteld voor klanten etc., dus dat zeker elke dag behandelen.
Daar wordt je op afgerekend als bedrijf, service mail adres ook dezelfde dag beantwoorden, kortom stel je belangen goed bij en draag zorg op de uitvoering van die mailboxen die van belang zijn.
Het onbeantwoord laten van mails van klanten/consumenten kost je op termijn veel inkomsten en bezorgt je een onbetrouwbare naam, zet desnoods extra krachten in voor de beantwoording van de mails.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10