19 december 2006 -
Europa telt circa 10,5 miljoen top executives. De belangrijkste media voor deze groep zijn internet, mobiele telefoon, pr en posters. 97 procent heeft internettoegang en ruim een derde is dagelijks online. Men geeft gemiddeld 1.161 euro per jaar aan online aankopen uit. Vooral aan gadgets.
43 procent van de executives leest een internationaal dagblad of tijdschrift en 41 procent kijkt wekelijks naar zakelijk nieuws op de televisie. De top executives zijn in 2006 weer meer gaan reizen; goed nieuws voor kranten, vakbladen, in-flight magazines, pda`s, mobiel internet en mobiele telefonie.
Luxe levensstijl Gemiddeld gaat een Europese top executive vijf keer per jaar op vakantie en geeft hij daarbij gemiddeld 1.791 euro per keer uit. De executive heeft minimaal drie auto's in zijn huishouden, waaraan hij gemiddeld 19.829 euro per jaar aan besteedt. Verder spendeerde hij in de afgelopen 12 maanden 256 euro aan sieraden, 376 euro aan digitale camera`s, 75 euro of meer aan parfums en 300 euro aan schoenen.
Gadgetfreaks Top executives blijken verder gek op gadgets als Blackberries, iPods, MP3-spelers, GPS-systemen, gsm's en laptops. 65 procent van hen is overigens man.