zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Klacht' meest gebruikt als excuus om niet te betalen

7 mei 2006 - Voor het niet tijdig of niet betalen van rekeningen wordt het vaakst een 'klacht' als reden gebruikt. Deze klachten worden niet tijdig gedestilleerd omdat het benaderen van wanbetalers vaak schriftelijk of per e-mail gebeurt. Pas wanneer een bedrijf drie keer schriftelijk is aangemaand en voor de vierde keer telefonisch wordt gecontacteerd komt de daadwerkelijke reden van niet betalen naar boven.

Naast een klacht over de verleende service is ook een veelgehoord excuus dat een factuur niet in goede orde is ontvangen. Dit constateert OnGuard, softwareleverancier op gebied van creditmanagement.

Zijden handschoen


Dave Taylor, directeur van OnGuard: "Het Nederlands bedrijfsleven heeft een soort naïviteit over zich wanneer het gaat om het aanpakken van wanbetalers. Dit gebeurt nog te vaak met 'een zijden handschoen'. Vaak wordt gedacht van: 'Ach, er wordt uiteindelijk toch wel betaald'. Degene die dat denkt komt bedrogen uit. Het gaat er immers uiteindelijk niet om kosten wat kost je klant tevreden te houden maar puur om het levend houden van je bedrijf." OnGuard pleit er daarom voor dat bedrijven klachten bijhouden via een zogenaamd 'klachtenregistratiesysteem' en dat tevens nabelacties van wanbetalers eerder en consequenter worden ingezet.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10