zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Klacht' meest gebruikt als excuus om niet te betalen

7 mei 2006 - Voor het niet tijdig of niet betalen van rekeningen wordt het vaakst een 'klacht' als reden gebruikt. Deze klachten worden niet tijdig gedestilleerd omdat het benaderen van wanbetalers vaak schriftelijk of per e-mail gebeurt. Pas wanneer een bedrijf drie keer schriftelijk is aangemaand en voor de vierde keer telefonisch wordt gecontacteerd komt de daadwerkelijke reden van niet betalen naar boven.

Naast een klacht over de verleende service is ook een veelgehoord excuus dat een factuur niet in goede orde is ontvangen. Dit constateert OnGuard, softwareleverancier op gebied van creditmanagement.

Zijden handschoen


Dave Taylor, directeur van OnGuard: "Het Nederlands bedrijfsleven heeft een soort naïviteit over zich wanneer het gaat om het aanpakken van wanbetalers. Dit gebeurt nog te vaak met 'een zijden handschoen'. Vaak wordt gedacht van: 'Ach, er wordt uiteindelijk toch wel betaald'. Degene die dat denkt komt bedrogen uit. Het gaat er immers uiteindelijk niet om kosten wat kost je klant tevreden te houden maar puur om het levend houden van je bedrijf." OnGuard pleit er daarom voor dat bedrijven klachten bijhouden via een zogenaamd 'klachtenregistratiesysteem' en dat tevens nabelacties van wanbetalers eerder en consequenter worden ingezet.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
 Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
 Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
De geluiden die we het meest hebben gemist tijdens de pandemie
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Financiën onderbelicht thema in vitaliteitsbeleid organisaties
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
meer top 10