zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenmensen zware gebruikers van hotspots

2 februari 2006 - Iets minder dan de helft van alle zakenmensen maakt gebruik van hotspots, openbare plekken waar snelle, draadloze internettoegang wordt aangeboden. Een kwart van de gebruikers logt zelfs één of meerdere keren per week in. Dat blijkt uit een onderzoek van In-Stat, dat online gehouden werd onder 579 'business professionals'.

Volgens het onderzoeksbureau stijgt niet alleen het aantal gebruikers, maar ook de frequentie waarmee gebruikers inloggen. Hotels en vliegvelden zijn met respectievelijk 84 en 72 procent veruit de populairste hotspot-lokaties.



Veiligheid
De belangrijkste reden om (voorlopig) géén hotspots te gebruiken zijn volgens de ondervraagden een slechte beschikbaarheid, twijfels over de netwerkbeveiliging en de hoge kosten. Twijfels over de veiligheid bestaan voornamelijk bij individuele gebruikers, niet bij bedrijven, aldus In-Stat. Toch zegt nog altijd de helft van de ondervraagden (51 procent) bereid te zijn om voor een betere beveiliging te betalen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10