zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Beter teveel dan te weinig werkdruk

18 december 2005 - Werknemers die te weinig om handen hebben lopen meer risico gedemotiveerd te raken dan medewerkers die overladen zijn met werk. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale onderzoeksbureau Sirota Intelligence onder 203.000 werknemers.

Minder tevreden


Uit de studie blijkt dat werknemers die te weinig werk te doen hebben minder tevreden zijn over hun baan dan hun collega's die een normale of zelfs een te grote 'workload' hebben. De medewerkers met een normale werklast zijn het meest tevreden.

Kosten
Volgens directeur Jeffrey Salzman van Sirota willen de meeste werknemers met hun werkzaamheden een bijdrage leveren aan de organisatie. Medewerkers die te weinig te doen hebben voelen zich niet serieus genomen en zijn daardoor minder tevreden en minder enthousiast, aldus Salzman. Hij concludeert dat te weinig werkdruk werkgevers meer kost dan teveel werkdruk. Hij voegt er wel aan toe dat een evenwichtige, 'normale' werkdruk het minst kost en het meeste oplevert.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10