zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jongeren nog steeds dol op merken

10 oktober 2005 - Sommige dingen veranderen, andere niet. Jongeren tussen de 12 en 30 jaar waren en zijn nog steeds dol op merken. Wel op andere merken natuurlijk, maar toch. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.400 Belgische jongeren. Het distilleert uit de hedendaagse jeugd een drietal soort jongeren.

Televisie


De jonge Belgen werden ondervraagd over hun inkomsten en uitgaven, consumptiegedrag, tijd- en mediabesteding en dromen. Daaruit blijkt onder meer dat televisie als reclamemedium nog altijd het beste scoort, op afstand gevolgd door tijdschriften, affiches en radio en als hekkensluiters bioscoopreclame, kranten en internet. Ook merken doen het nog steeds goed. In de meeste productcategorieën is het merk het doorslaggevende keuzecriterium, vooral onder mannen.

Drie subgroepen
De onderzoeksuitkomsten hebben uiteindelijk geresulteerd in een indeling van jongeren in verschillende subgroepen. Voor de categorie voeding bijvoorbeeld, zijn drie groepen te onderscheiden:

Well-advised explorers
Deze zijn in voor iets nieuws, maar binnen het budget.

Brand lovers
Zijn merkentrouw omdat zij daar een deel van hun identiteit aan ontlenen.

Brand believers
Zijn ook merkentrouw, maar nu vanwege de kwaliteit, smaak en dergelijke.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10