4 oktober 2005 -
Vrouwen zijn communicatief en goed in het bepalen van de strategie, terwijl mannen beter met cijfers kunnen omgaan en meer gericht zijn op cijfers. Dat vinden recruiters van Amerikaanse bedrijven, die grote talenten opsporen op universiteiten en business schools. Dat blijkt uit onderzoek van de Wall Street Journal.
Promotie
Sterke punten van vrouwelijke MBA's zijn hun zorgvuldige en collegiale houding en de aandacht voor hun team. Een opmerkelijke uitkomst van het onderzoek is dat vrouwen ondanks hun betere communicatieve vaardigheden meestal kiezen voor formele procedures om promotie te verdienen. Mannen zetten hiervoor veel vaker hun netwerk in.
Handdruk De Amerikaanse personeelsfunctionarissen vinden dat beide seksen veel van elkaar kunnen leren. Zo adviseren ze de dames om meer in de schijnwerpers te treden en risico's te nemen. Bovendien kan hun handdruk wel wat steviger worden en moeten ze zich professioneler kleden. Mannen moeten nederiger worden, meer samenwerken en leren luisteren. Zij kunnen betere werknemers worden door wat minder bravoure te tonen, zeggen de recruiters. Het zou ook veel helpen als mannen anderen ook hun succes gunnen.
Bron:Zibb.nl