zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwelijke MBA's goed in strategie

4 oktober 2005 - Vrouwen zijn communicatief en goed in het bepalen van de strategie, terwijl mannen beter met cijfers kunnen omgaan en meer gericht zijn op cijfers. Dat vinden recruiters van Amerikaanse bedrijven, die grote talenten opsporen op universiteiten en business schools. Dat blijkt uit onderzoek van de Wall Street Journal.

Promotie


Sterke punten van vrouwelijke MBA's zijn hun zorgvuldige en collegiale houding en de aandacht voor hun team. Een opmerkelijke uitkomst van het onderzoek is dat vrouwen ondanks hun betere communicatieve vaardigheden meestal kiezen voor formele procedures om promotie te verdienen. Mannen zetten hiervoor veel vaker hun netwerk in.

Handdruk
De Amerikaanse personeelsfunctionarissen vinden dat beide seksen veel van elkaar kunnen leren. Zo adviseren ze de dames om meer in de schijnwerpers te treden en risico's te nemen. Bovendien kan hun handdruk wel wat steviger worden en moeten ze zich professioneler kleden. Mannen moeten nederiger worden, meer samenwerken en leren luisteren. Zij kunnen betere werknemers worden door wat minder bravoure te tonen, zeggen de recruiters. Het zou ook veel helpen als mannen anderen ook hun succes gunnen.


Bron: Zibb.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10