zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zwaaiend voor de webcam: hoe Zoomden we in 2021?

Zoom-onderzoek onthult trends in gebruik van het platform

24 december 2021 - Zoom Video Communications deelt de resultaten van onderzoek naar Zoom-gebruik in 2021. Het technologiebedrijf onderzocht hoe mensen het afgelopen jaar gebruikmaakte van Zoom, op basis van een enquête en het bestuderen van gebruiksgegevens en andere relevante data.

 De resultaten geven een beeld van hoe gebruikers over de hele wereld zich ook dit jaar hebben weten aan te passen aan bijzondere omstandigheden.



Zoom populair in bijna elk land
Zoom heeft de geanonimiseerde gebruiksgegevens over een periode van een jaar geanalyseerd om inzichten te verkrijgen in algemeen gebruik.
Zo werd duidelijk dat in het afgelopen jaar:
 
  • Zoom in bijna 200 landen en gebieden ter wereld werd gebruikt
  • Woensdag dé dag voor vergaderingen was, gevolgd door dinsdag en donderdag
  • De gemiddelde duur van vergaderingen 54 minuten duurde
  • De gemiddelde vergadering bestond uit tien deelnemers
Bovendien waren dit (tot nu toe) de drukste Zoom-dagen in 2021:
 
  • Voor virtuele vergaderingen: 21 januari
  • Voor telefoongesprekken: 21 september
  • Voor webinars: 25 februari
Wat gebeurt er tijdens virtuele vergaderingen?
Daarnaast voerde Zoom een enquête uit die Zoom het afgelopen jaar hebben gebruikt. Het doel was om een idee te krijgen van wat er gebeurt als men virtueel vergadert. Dat leidde onder meer tot de volgende inzichten:
Hoe gebruikers voor de dag komen:
 
  • 68 procent kleedt zich casual voor vergaderingen
  • Bijna de helft (47 procent) vindt dat het nooit oké is om te eten tijdens vergaderingen
  • 26 procent doucht nooit (of bijna nooit) voordat ze hun vergaderingen van de dag beginnen
Wat gebruikers het meeste zeggen:
 
  • "Je staat op mute" werd door 71 procent gebruikt
  • "Kan iedereen mijn scherm zien?" vroeg 51 procent zich af
  • "Volgende dia, alstublieft!" zei 21 procent
Wat gebruikers deden:
 
  • 75 procent zwaaide aan het einde van hun vergaderingen
  • 73 procent deed mee aan een happy-hour borrel of spelletjesavond
  • 34 procent sloot aan bij een fitness- of kookcursus
Waar gebruikers vergaderden:
 
  • 42 procent vergaderde vanuit bed
  • 21 procent voerde hun Zoom-meetings tijdens het wandelen/joggen
  • Elf procent gebruikte Zoom in het openbaar vervoer
De favoriete achtergronden:
 
  • Een landschap (26 procent)
  • De ‘blurred’ achtergrond (25 procent)
  • Zakelijke/bedrijfsachtergrond (twintig procent)
En wat gebeurde er achter de schermen?
 
  • 43 procent maakte alleen dat deel van de kamer schoon dat op de camera zichtbaar was
  • 43 procent van de ouders liet hun kind in beeld verschijnen tijdens een vergadering
  • 39 procent chatte privé met een vriend/collega om hem/haar aan het lachen te maken
  • 36 procent kreeg hun huisdier op bezoek tijdens een vergadering
Benieuwd hoeveel mensen liever zoomen met hun camera uit? Bekijk meer resultaten van de enquête op het blog van Zoom.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Betere balans tussen werk en privé is goed voornemen nummer één
 Global Networking Trends report: NaaS steeds populairder
 Werkend Nederland gaat er minimaal op vooruit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
 Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
 De vier geboden voor stressvrij videobellen
 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Kies als MT voor duurzame oplossingen; juist in de bouw
De kracht van buitenreclame blijft bestaan
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Hybride werken: werknemers vragen om andere leiderschapsstijl in het nieuwe normaal
Drie redenen waarom sporten met collega's een goed idee is
Cardano kan een interessante keuze zijn voor assetmanagers
Wat verandert er straks door de ‘Wet betaald ouderschapsverlof’?
De cryptosector smacht naar managers, accountants en engineers
Parkeren in de toekomst: behoefte aan meer laadpalen en sneller vinden parkeerplek
Bedrijven gaan cyberslag aan in 2022
Vijf strategieën om de leertijd van je medewerkers te maximaliseren
Duurzaamheidsmanagers hebben een boeiende baan met toekomstperspectief
meer top 10