zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Onderzoek toont kracht van fleet management-technologie

75 procent van de Nederlandse wagenparken haalt de investering er binnen een jaar uit

22 december 2021 - Uit Europees onderzoek, gesponsord door Verizon Connect, is gebleken dat er een duidelijk verband bestaat tussen het gebruik van fleet management-technologie voor het realiseren van Return on Investment (ROI) en het verbeteren van de klantenservice.

De enquête, uitgevoerd door ABI Research, werd ingevuld door meer dan 1.350 Europese wagenparkbeheerders, directieleden en andere professionals in tien landen, waaronder Nederland. 74 procent van de respondenten vond dat het gebruik van fleet management-technologie 'zeer' en 'extreem' voordelig was voor hun bedrijf. In Nederland zag 75 procent van de chauffeurs de ROI binnen een jaar of minder en 38 procent binnen zes maanden of minder. Met het oog op de klantenbinding op lange termijn en blijvende tevredenheid blijkt dat meer dan de helft van alle Nederlandse respondenten (57 procent) meldde dat de klantenservice was verbeterd na de implementatie van fleet management-technologie.


 
Transformatie-effect
"Deze resultaten tonen in harde cijfers het transformatie-effect aan dat fleet management-oplossingen kunnen hebben, vooral voor kleine bedrijven," zegt Peter Mitchell, senior vice president en general manager van Verizon Connect. "Veel bedrijven zijn tijdens de pandemie financieel onder druk komen te staan. Fleet management-technologieën maken een drastische verlaging van de kosten mogelijk en stellen bedrijven tegelijkertijd in staat om meer werk gedaan te krijgen. Net zo belangrijk is dat deze technologieën ook kunnen helpen om prioriteit te geven aan veiligheid, de klanttevredenheid te verhogen en duurzaamheid te bevorderen door een lager brandstofverbruik."
 
Belangrijkste bevindingen:
 
  • Er werd tijdens de pandemie blijvend geïnvesteerd in fleet management-technologie en veiligheid van chauffeurs. 59 procent van de respondenten stelde sinds de uitbraak van het coronavirus processen in om de veiligheid en beveiliging van werknemers en voertuigen te controleren; 47 procent investeerde in nieuwe systemen die hen hielpen bij het tracken van voertuiggegevens.
  • Over het algemeen zagen alle gebruikers van video-oplossingen positieve kostenbesparingen: 57 procent zag een daling van de kosten voor ongevallen en 47 procent een daling van de kosten voor autoverzekeringen.
Andere belangrijke bevindingen, specifiek voor Nederland zijn:
 
  • GPS Tracking wordt gebruikt door bijna driekwart (73 procent) van de ondervraagde Nederlandse bedrijven
  • Brandstofkosten werden verlaagd bij 50 procent van de respondenten
Het aantal ongevallen werd verminderd bij 36 procent van de respondenten.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Betere balans tussen werk en privé is goed voornemen nummer één
 Global Networking Trends report: NaaS steeds populairder
 Werkend Nederland gaat er minimaal op vooruit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 75 procent wagenparkbeheerders is bang dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
 69 procent bedrijfswagens kan door elektrische alternatieven worden vervangen
  Vier tips voor managers voor voordelig én duurzaam wagenparkbeheer
 Rijgedrag met focus op milieu
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Kies als MT voor duurzame oplossingen; juist in de bouw
De kracht van buitenreclame blijft bestaan
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Hybride werken: werknemers vragen om andere leiderschapsstijl in het nieuwe normaal
Drie redenen waarom sporten met collega's een goed idee is
Cardano kan een interessante keuze zijn voor assetmanagers
Wat verandert er straks door de ‘Wet betaald ouderschapsverlof’?
De cryptosector smacht naar managers, accountants en engineers
Parkeren in de toekomst: behoefte aan meer laadpalen en sneller vinden parkeerplek
Bedrijven gaan cyberslag aan in 2022
Vijf strategieën om de leertijd van je medewerkers te maximaliseren
Duurzaamheidsmanagers hebben een boeiende baan met toekomstperspectief
meer top 10