zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bruidsparen zijn meer geld kwijt aan bruiloft in coronatijd

Coronabeperkingen: minder uitgaven trouwlocatie

1 september 2021 - Door de steeds wisselende coronamaatregelen kunnen de kosten voor een bruiloft flink oplopen. Van alle bruidsparen die momenteel hun grote dag plannen, verwacht 29 procent meer geld uit te geven door het aanpassen en uitstellen van hun bruiloft. Gemiddeld geven bruidsparen € 16.650 uit aan hun grote dag in 2021.

Dit en meer blijkt uit een enquête van ThePerfectWedding.nl onder 1.500 bruidsparen.



Verplaatsen brengt kosten met zich mee
Van alle bruidsparen verplaatste 42,5 procent hun bruiloft vanwege de coronamaatregelen. Een op de tien bruidsparen die de bruiloft verplaatste, deed dat zelfs al drie keer of vaker. Het verplaatsen van een bruiloft is voor veel bruidsparen aanleiding voor hogere kosten. 
Bij bruidsparen waarvan de trouwdag nog in de toekomst ligt, maakt 13,5 procent kosten voor verplaatsing. 16,8 procent van deze bruidsparen merkt dat een leverancier in de tussentijd duurder is geworden.

Coronabeperkingen: minder uitgaven trouwlocatie
Onder bruidsparen die in coronatijd al in het huwelijksbootje stapte, gaf 21,1 procent meer geld uit aan hun bruiloft. Tegelijkertijd gaf 36,7 procent juist minder uit. Afgelopen jaar was er lange tijd minder mogelijk voor feesten of borrels bij de horeca: 41,5 procent van de getrouwde bruidsparen besteedde minder geld aan hun trouwlocatie. Bij bruidsparen die nog gaan trouwen is dit anders: slechts 13,6 procent geeft hier minder aan uit.
Ook bij andere kosten is het corona-effect te zien. Zo gaven newlyweds minder uit aan catering en hun huwelijksreis, omdat ook hierin beperkingen golden. Aan trouwkaarten werd juist regelmatig meer geld uitgegeven, bijvoorbeeld vanwege het versturen van extra ‘change-the-date’ kaarten. 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor
 Werknemer worstelt met lastige IT-beveiligingsprotocollen
 Gefragmenteerde informatie staat optimale customer experience in de weg
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Welke lessen leren we van corona?
 Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
 Twintig procent weet niet wat met vakantiedagen te doen
 Nederlander kan rekeningen makkelijker betalen door gebrek aan betaalde uitjes
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Sterk gestegen hypotheekrente zorgt voor impasse op woningmarkt
‘Extended reality’ brengt hybride werkers weer naar kantoor
Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
Onderzoek onthult bloeiende ransomware-marktplaats op het dark web
Kennismigranten buiten EU zijn interessant arbeidspotentieel voor schaarste arbeidsmarkt
Een inclusieve werkplek: vier tips om de volgende stappen te zetten
Een ambitieuze bedrijfscultuur realiseren: 'Succes hangt af van ongeduld'
Diverse organisatie trekt accounting talent aan
Werknemer die moeilijk rondkomt, zoekt naar manieren om extra te werken
meer top 10