zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Loyaliteitsprogramma's: effectief maar ook erg duur

21 september 2004 - De detailhandel maakt steeds meer gebruik van de klantenkaart of spaarsystemen. Econome Jorda Leenheer onderzocht het effect van deze loyaliteitsprogramma's. Het bevoordelen van trouwe klanten blijkt een goede strategie om de omzet te verhogen, maar om ook winstgevend te zijn, moeten ondernemers terdege rekening houden met de hoge kosten ervan.

Korting minder effectief


De vormgeving van het loyaliteitsprogramma (speciale klantendagen, cursussen of activiteiten) blijkt overigens vaak doorslaggevender voor het succes dan de hoogte van de geboden kortingen of het rendement op het spaarsysteem.

Verkoopgegevens
Leenheer concludeert ook dat bedrijven de grote hoeveelheid aan verkoopgegevens die de klantenkaart oplevert vaak maar amper benutten, terwijl bijvoorbeeld verkoopdata veel informatie kan bieden voor marketing managers. Zij adviseert bedrijven tenslotte heldere informatie te verschaffen over het gebruik van klantengegevens. Leenheer promoveert deze week aan de Universiteit van Tilburg.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10