zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

37,9 procent van ongetrainde eindgebruikers doorstaat een phishing-test niet

Nieuwe gegevens laten een aanzienlijke stijging zien van het gemiddelde Phish-Prone-percentage van organisaties

7 april 2020 - KnowBe4 presenteert zijn nieuwe Phishing by Industry Benchmarking Report dat het Phish-Prone percentage (PPP) van een organisatie inzichtelijk maakt. Het PPP geeft het percentage werknemers van een organisatie dat in een gesimuleerde phishing-aanval op een link heeft geklikt of een besmet bestand heeft geopend.

Voor het Industry Benchmarking Study analyseerde KnowBe4 datasets van meer dan vier miljoen gebruikers die wereldwijd werkzaam zijn in zo’n 17.000 organisaties en samen meer dan 9,5 miljoen gesimuleerde phishing-testen hebben uitgevoerd.


De eerste baseline-test voor phishing werd uitgevoerd onder organisaties die nog geen security awareness-training van KnowBe4 hadden uitgevoerd. De resultaten wezen op een hoog risiconiveau, met een gemiddeld basis-PPP van 37,9 procent, wat een stijging betekent van 8,3 procent ten opzichte van 2019, in alle bedrijfstakken en groottes. Elke organisatie, ongeacht de grootte en branche, is vatbaar voor phishing en social engineering, zeker wanneer daar geen goede training is gegeven.

Basis-PPP
"Het is erg verontrustend dat juist in deze periode organisaties in de gezondheidszorg en farmacie een zeer hoog basis-PPP laten zien," zegt Jelle Wieringa, technology evangelist bij KnowBe4. "Omdat cybercriminaliteit en moraliteit wat mij betreft niet samengaan, verwacht ik dat zeker in deze tijd meer zorginstellingen ten prooi zullen vallen aan phishing. Er hoeft maar één overbelaste medewerker te zijn die op een verkeerde link klikt en de gevolgen zijn niet te overzien."
Na 90 dagen computergestuurde training en gesimuleerde phishing-tests daalde het gemiddelde PPP met meer dan 60 procent en nam af van 37,9 procent tot 14,1 procent. Na een jaar lang maandelijkse gesimuleerde phishing-tests en regelmatige training, daalde het PPP tot slechts 4,7 procent. In alle bedrijfstakken is er een gemiddeld verbeteringspercentage zichtbaar van 87 procent. Dit bedraagt de periode vanaf baseline-testen tot twaalf maanden training en testen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
 Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
 Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Phishing rond coronavirus richt zich nu op thuiswerkers
 Phishing-aanvallen rond coronavirus nemen toe
 Mimecast waarschuwt voor toename vishingaanvallen
 Phishingmail met ‘controleer je wachtwoord’ meest succesvol
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
Nederland slecht voorbereid op zomerhitte (2) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie
Wildgroei psychologische dienstverlening leidt tot rommelige aanpak stressklachten
IoT: vijf stappen om operationele processen opnieuw vorm te geven en resultaten te verbeteren
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
meer top 10