zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Steeds meer internetgebruikers maken intensief gebruik van VPN

VPN vaakst gebruikt voor verbinding met bedrijfsnetwerk

2 oktober 2019 - Steeds meer Nederlanders maken tijdens het internetten gebruik van een VPN, merken VPN-aanbieders. Mensen blijken dit in 2019 erg intensief te doen: 60 procent van de gebruikers zet de VPN regelmatig aan of gebruikt het zelfs continu als ze online zijn.

Dit en meer blijkt uit een enquête van VPNGids.nl.


 
Helft van de mannen gebruikt wel eens VPN
Ongeveer de helft van alle mannen gebruikt wel eens een VPN-verbinding. Onder vrouwen gebruikt zo’n 27 procent af en toe een VPN om veilig te internetten. Voornamelijk mensen onder de 40 jaar gaan met een VPN aan de slag: 53 procent van die groep gebruikt wel eens een VPN.
 
VPN vaakst gebruikt voor verbinding met bedrijfsnetwerk
Voor een op de vijf Nederlanders is de belangrijkste reden voor een VPN om veilig verbinding te maken met een bedrijfsnetwerk of netwerk van een opleidingsinstelling. Ook anoniem browsen is voor velen een belangrijk doel: een op de acht internetgebruikers geeft dit als reden voor VPN-gebruik. 
David Janssen van VPNGids.nl merkt ook verschillen tussen mannen en vrouwen op: "Drie keer zoveel mannen als vrouwen geven aan een VPN-verbinding in te schakelen om de internetverbinding te beveiligen tegen criminelen. Vrouwen gebruiken een VPN daarentegen relatief vaak voor het unblocken van websites, apps of social media in het buitenland."
 
Zestigplussers onbekend met VPN
Twee derde van de zestigplussers weet niet wat een VPN-verbinding is en waar het voor dient. Van de zestigplussers op internet gebruikt anno 2019 tien procent af en toe een VPN. Onder 60+ vrouwen verbindt slechts twee procent zelden tot vaak met een VPN. 
 
Kijk hier voor meer cijfers over VPN-gebruik in 2019.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft werkgevers onduidelijk over veilig internetten op vakantie
 Enorme toename aantal malware-aanvallen
 Europese cyberaanvallen komen vooral uit Nederland
 ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10