zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP

Toch zakt Nederland in verschillende e-commerce indexen

23 augustus 2019 - De stijgende lijn die we ieder jaar in de omzet van webwinkels zien, zet zich ook dit jaar weer voort. Naar verwachting zal de omzet uit e-commerce dit jaar 3,28 procent van het BBP uitmaken. Dit is een groter percentage dan ooit.

In het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld, wordt voorspeld dat er 24,98 miljard euro wordt omgezet in 2019 binnen de B2C e-commerce.   


Daarnaast stijgt dit jaar het bedrag dat Nederlanders gemiddeld per persoon online uitgeven naar verwachting van €1.758 naar €1.811. Met 84 procent van de bevolking die dit jaar online shopt, ziet het er gunstig uit voor de e-commerce. Toch wordt dit rooskleurige beeld wat getemperd wanneer we naar de indexen kijken die de status van e-commerce in een land bepalen.
 
Daling in verschillende indexen
Nederland scoort dit jaar lager in verschillende van die indexen. Zo zijn we van een 14e plaats in The Inclusive Internet Index gedaald naar een 29ste plaats. Met deze index wordt niet alleen gemeten hoe toegankelijk het internet voor de burgers van een land is, maar ook hoe duur en relevant het is.
Ook in de Ease of Doing Business Index, welke bepaalt hoe gemakkelijk het voor organisaties is om een lokale winkel te openen en te runnen, laat Nederland een daling zien ten opzichte van eerdere jaren. Net als in de E-Government Development Index, waarin gekeken wordt naar hoe burgers de informatietechnologieën gebruiken om toegang en inclusie te bewerkstelligen.
Shana Snellen, Marketing Manager Benelux bij SAP Customer Experience: "Op basis van de indexen zou men verwachten dat e-commerce het dit jaar minder goed doet. Maar in het Ecommerce rapport zien we vooral positieve cijfers. Zo blijkt er steeds meer online besteld te worden. Daarnaast neemt het belang van voice toe, waarmee producten gemakkelijk online besteld kunnen worden. Webshops moeten meevaren op de mooie groei die we zien, maar ook blijven letten op de verbeterpunten die deze indexen tonen. Er is natuurlijk altijd ruimte om de klant nóg beter van dienst te zijn."

 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Top drie beste commerciële hbo-opleidingen
 B2B e-Commerce versnelt internationale groei en digitale transformatie
 Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015
 Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce
 
 
reacties
 
192.168.1.1  |   | 
23-08-2019
 | 
13:18 uur
De stijgende lijn die we ieder jaar in de omzet van webwinkels zien, zet zich ook dit jaar weer voort. Naar verwachting zal de omzet uit e-commerce dit jaar 3,28 procent van het BBP uitmaken. Dit is een groter percentage dan ooit.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10