zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders geven gemiddeld 211 euro uit aan slimme huisbeveiliging

Een vijfde van de smart-uitgaven is voor beveiliging

12 augustus 2019 - Een Nederlands smart-huishouden geeft gemiddeld 211 euro uit aan slimme huisbeveiliging. Dit blijkt uit een doorrekening van Dutch-Tech Magazine, op basis van data van Statista over de smart home markt in Nederland.

Opvallend is wel dat Nederlanders, vergeleken met een jaar eerder, minder uitgeven aan slimme huisbeveiliging.


 
Een vijfde smart-uitgaven naar beveiliging
Een gemiddeld smarthome gezin brengt in 2019 gemiddeld 1.080 euro op aan aankopen ten behoeve van smart-producten en smart-diensten. Slimme apparaten vormen hierin het grootste aandeel met 372 euro. Smart beveiliging komt op een tweede plek, met een gemiddelde uitgave van 211 euro (19,5 procent). Verder geven smart-huishoudens ook geld uit aan Controle en connectiviteit (99 euro), Energiemanagement (157 euro), Comfort en verlichting (82 euro) en Home entertainment (160 euro).
 
Daling van uitgaven aan smart home
Vergeleken met 2018 wordt er in Nederland minder opgebracht aan smart-producten en smart-diensten. Zo was het totaalbedrag in 2018 nog zo’n 1.107 euro. De totale uitgaven aan slimme huisbeveiliging daalde van alle categorieën het sterkst, van 219 euro naar 211 euro; een daling van zo’n vier procent. Een mogelijke verklaring hiervoor is de daling van prijzen van slimme beveiligingscamera’s, alarmsystemen en applicaties. Een andere mogelijke verklaring is het gegeven dat er steeds vaker ook gratis alternatieven zijn voor slimme huisbeveiliging.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro
 Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
 Smart Home steeds meer ingeburgerd
  Smart City: 47 procent vacatures gericht op smart energy
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Vacaturetrend: op weg naar herstel
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
meer top 10