zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Big Tech domineert overzichten van grootste merken

Google heeft opnieuw hoogste positie in Ranking The Brands

26 april 2019 - Google is voor het tweede jaar op rij het meest dominante merk ter wereld. Dat blijkt uit Ranking The Brands, een gewogen gemiddelde van 116 ranking-lijsten dat al sinds 2007 wordt bijgehouden door SyncForce.

De bovenste regionen van de ranglijst worden gedomineerd door de Big Tech-merken:, Google, Apple, Amazon, Microsoft en Facebook.


De grote verrassing dit jaar is Samsung. Het bedrijf verdween vorig jaar nog uit de top 10, maar inmiddels is Samsung weer gestegen van plek achttien naar zeven. Samsung is ook de hoogst genoteerde niet-Amerikaanse onderneming in het overzicht. Van de Nederlandse merken scoort Unilever het hoogst (32), gevolgd door Philips (45) en Shell (52).

Nike en Netflix stijgen
Andere opvallende stijgers zijn Netflix (van acht naar zes) Nike (van 35 naar negen), Bank of America (van 70 naar 25) en Merck (van 89 naar 28). De hoogste nieuwe binnenkomer is Inditex (het moederbedrijf van onder meer Zara, Bershka en Massimo Dutti) op nummer 29.

Gewogen gemiddelde
Ranking The Brands is een gewogen gemiddelde van 116 jaarlijkse rankings op het gebied van onder meer bedrijfsgrootte, populariteit bij consumenten en werknemers en financiële prestaties. "Dat betekent dat bijvoorbeeld bedrijven met de hoogste beurswaarde niet noodzakelijkerwijs bovenaan eindigen," aldus Hans de Gier, CEO van SyncForce en initiatiefnemer van Ranking The Brands. "Met Ranking The Brands maken we jaarlijks een eindbalans op, hierin wegen we zoveel mogelijk rankings mee. De ranglijst schetst dan ook een compleet beeld van merken wereldwijd."
Elk jaar in april maakt Ranking The Brands de eindstand van alle lijsten van het afgelopen jaar bekend. De Gier heeft in de loop der jaren grote verschuivingen gezien in de lijst: "Tien jaar geleden werd Ranking The Brands nog aangevoerd door Coca-Cola en Nokia. Over het algemeen zien we een trend dat technologiebedrijven richting de top van de lijst verschuiven. De huidige top tien bestaat niet alleen uit Big Tech, maar ook uit bedrijven in andere sectoren die succesvol zijn in hun digitale strategie, zoals Walt Disney, Nike en Coca-Cola."

De volledige top tien van Ranking The Brands:
 
  • Google (1)
  • Apple (2)
  • Amazon (3)
  • Microsoft (4)
  • Facebook (5)
  • Netflix (8)
  • Samsung (18)
  • Walt Disney (10)
  • Nike (35)
  • Coca-Cola (6)
  • De complete lijst, en ook de overzichten van voorgaande jaren, is hier te vinden.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk
     Zestigplusser is zich niet bewust van gevaren openbare wifi
     Betere werksfeer vermindert werkstress
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Jonge bedrijven behoren tot snelst stijgende retailmerken
     Merken willen in 2019 meer grip krijgen op klantgegevens
     Vijf technologische ontwikkelingen en hun impact op het merk
     Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    advertorial
    Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing [ebook]
    In het ebook ‘Verbeter in 10 stappen je email marketing’ van Spotler ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je nog extra stappen kunt zetten. Denk aan bestandsgroei, dynamische content, A/B-testen, datakoppelingen en meer. Benieuwd?
    Download het ebook
    Lees verder
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Ergonomisch werken is gezond werken
    reacties
    Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht (1) 
    Noorwegen populair onder camperaars (1) 
    Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa (1) 
    De voordelen van content marketing (1) 
    Tips voor het verkrijgen van financiering in farmaceutische sector (1) 
    Marketeers weten niet waarom ze online video inzetten (1) 
    Drie tips voor optimale cybersecurity (1) 
    top10
    Vier must-do’s voor een Paris Proof kantoorpand
    Vrouwen verdienen minder vanwege onterechte ongeschiktheid
    Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa
    Outplacement vaker succesvol, niet voor oudere medewerkers
    Nooit meer een ‘Blue Monday’!
    Netwerk belangrijkste manier om nieuwe baan te vinden
    CIO: digitaliseren workflows verbetert resultaten cruciale bedrijfsfuncties
    Vanaf 2020 duurzamer ondernemen met duurzame koeltechniek
    36 procent van de werknemers komt niet los van het werk
    Arnoud van Vliet verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2019
    meer top 10