zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bezettingsgraad en verhuurtermijn huurauto’s groeit

Bedrijfsleven heeft behoefte aan acute mobiliteitsoplossingen

14 januari 2019 - Uit onderzoek van BOVAG Verhuur- en Deelautobedrijven blijkt dat de bezettingsgraad van de personenauto’s in de verhuur is gestegen van 72,4 in 2017 naar 73,5 procent dit jaar.

De bezettingsgraad van bestelauto’s groeide nog harder - van 64,9 naar 70,9 procent - en de verhuurtermijn nam fors toe, van ruim 7,0 dagen vorig jaar naar 9,3 in 2018.



Meer mobiliteit in zakelijk segment
Het onderzoek toont aan dat de behoefte aan mobiliteit vooral in het zakelijke segment toenam en dat de economische groei in Nederland overduidelijk zijn weerslag heeft op de verhuurbranche. De toegenomen verhuurtermijn en het grotere aantal BOVAG-leden dat actief is in shortlease (81 procent in 2018 tegen 77 procent vorig jaar) laten zien dat het bedrijfsleven behoefte heeft aan acute mobiliteitsoplossingen voor zowel het personeel als in de reguliere bedrijfsvoering. Daar waar in 2017 nog 62 procent van de klandizie zakelijk was, is dat in 2018 gegroeid naar 67 procent. Voor bestelauto’s speelt mee dat onder andere (pakket)bezorgdiensten groeien als kool en bij de personenauto’s in de verhuur zijn de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt van grote invloed. Veel nieuw personeel heeft snel een (lease)auto nodig; pakketbezorgers hebben acuut behoefte aan uitbreiding van hun capaciteit. Bij bijna een derde van de verhuurders (30 procent) die bij BOVAG is aangesloten is het mogelijk om auto’s buiten kantooruren op te halen.
 
Elektrisch
Van de 86.600 personen- en bestelauto’s voor de verhuur is 71,1 procent (61.600) in beheer van BOVAG-verhuurbedrijven en het aantal huurauto’s van de BOVAG-leden groeide dit jaar ten opzichte van 2017 met 4,7 procent. Een op de 50 voertuigen is elektrisch, hetgeen in verhouding ongeveer vijf keer zoveel is als het totale aantal elektrische auto’s in Nederland ten opzichte van het complete wagenpark.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zoomend op weg naar het nieuwe normaal
 High performance teams kunnen organisaties door crisis loodsen
 Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tips om voordeliger een auto te huren
 Zonnebril meest vergeten na inleveren lease- of huurauto
 Nederland goedkoop qua autohuur
 Rijbewijzen in Europa; Nederland het strengst maar niet per se het veiligst
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10