zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cloud raakt steeds meer in het verdomhoekje

30 augustus 2018 - Stemt u ook actief mee met de stemtools op congressen? Of schrijft u zich online in? De kans is groot dat uw mening wordt opgeslagen bij talloze bedrijven over de hele wereld.

De AVG heeft de eventindustrie flink aan het denken gezet over de veiligheid van de informatie die op congressen wordt gedeeld. Dit is inmiddels merkbaar in salescijfers.


Oprichter Tom Vroemen van BuzzMaster: "De eventindustrie raakte in de afgelopen jaren steeds meer gewend aan tools en sites om deelnemers te informeren of te engageren, waardoor online interactie niet meer weg te denken is bij moderne congressen." Organisatoren beginnen zich nu echter steeds meer af te vragen wat er gebeurt met de data die aan het web wordt toevertrouwd.
 
Online interactie tools
Online interactie tools hebben vaak een aanvullend businessmodel dat de data verkoopt aan geïnteresseerde partijen. Zo kunnen de kosten voor eindgebruikers laag worden gehouden. Hoewel deelnemers meestal correct om toestemming wordt gevraagd gaat dat in de sensatie van het live moment vaak onbewust aan ze voorbij.
 Maar ook wanneer data niet wordt verkocht blijft de cloud een grote onzekere factor. Want hoe zit het met de opslag en de beveiliging? Vaak passeert de data de netwerken en servers van tientallen bedrijven om de werking van een tool mogelijk te maken. Waterdichte beveiliging is zo moeilijk te garanderen. 
 
Bewustzijn over datastromen
Vroemen: "We zien bedrijven strategiesessies organiseren met een hoge mate van geheimhouding, maar sturen gedurende die sessies al hun data onbewust de cloud in zonder garanties over beveiliging en toegang tot de informatie. We merken dat sinds de invoer van de AVG het bewustzijn van datastromen enorm is toegenomen. De telefoon staat roodgloeiend voor de offline variant van ons product die interactie via de smartphone mogelijk maakt zonder dat de data de zaal verlaat. Dit bieden we al jaren aan, maar tot aan de invoering van de AVG was hier nog volstrekt geen interesse voor."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 64 procent ervaart IoT-problemen door toenemende cloudcomplexiteit
 Organisaties die publieke cloud gebruiken kwetsbaar voor datadiefstal
 Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
 Hoe ziet de toekomst van zakelijke cloud er uit?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10