zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cloud raakt steeds meer in het verdomhoekje

30 augustus 2018 - Stemt u ook actief mee met de stemtools op congressen? Of schrijft u zich online in? De kans is groot dat uw mening wordt opgeslagen bij talloze bedrijven over de hele wereld.

De AVG heeft de eventindustrie flink aan het denken gezet over de veiligheid van de informatie die op congressen wordt gedeeld. Dit is inmiddels merkbaar in salescijfers.


Oprichter Tom Vroemen van BuzzMaster: "De eventindustrie raakte in de afgelopen jaren steeds meer gewend aan tools en sites om deelnemers te informeren of te engageren, waardoor online interactie niet meer weg te denken is bij moderne congressen." Organisatoren beginnen zich nu echter steeds meer af te vragen wat er gebeurt met de data die aan het web wordt toevertrouwd.
 
Online interactie tools
Online interactie tools hebben vaak een aanvullend businessmodel dat de data verkoopt aan geïnteresseerde partijen. Zo kunnen de kosten voor eindgebruikers laag worden gehouden. Hoewel deelnemers meestal correct om toestemming wordt gevraagd gaat dat in de sensatie van het live moment vaak onbewust aan ze voorbij.
 Maar ook wanneer data niet wordt verkocht blijft de cloud een grote onzekere factor. Want hoe zit het met de opslag en de beveiliging? Vaak passeert de data de netwerken en servers van tientallen bedrijven om de werking van een tool mogelijk te maken. Waterdichte beveiliging is zo moeilijk te garanderen. 
 
Bewustzijn over datastromen
Vroemen: "We zien bedrijven strategiesessies organiseren met een hoge mate van geheimhouding, maar sturen gedurende die sessies al hun data onbewust de cloud in zonder garanties over beveiliging en toegang tot de informatie. We merken dat sinds de invoer van de AVG het bewustzijn van datastromen enorm is toegenomen. De telefoon staat roodgloeiend voor de offline variant van ons product die interactie via de smartphone mogelijk maakt zonder dat de data de zaal verlaat. Dit bieden we al jaren aan, maar tot aan de invoering van de AVG was hier nog volstrekt geen interesse voor."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 64 procent ervaart IoT-problemen door toenemende cloudcomplexiteit
 Organisaties die publieke cloud gebruiken kwetsbaar voor datadiefstal
 Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
 Hoe ziet de toekomst van zakelijke cloud er uit?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10