zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Max Verstappen is 'onze' grootste sporttrots

23 augustus 2018 - Komend weekend vindt de Formule 1 Grand Prix van België plaats op het circuit Spa-Francorchamps. Naar verwachting kleuren de tribunes ook dit jaar weer oranje.

AutoScout24 onderzocht hoe Nederlanders denken over Formule 1 en de opleving van deze autosport door Max Verstappen. Hieruit blijkt dat ruim een derde (38 procent) vaker naar een Grand Prix kijkt sinds Verstappen meerijdt. Daarnaast is 31 procent van mening dat Max Verstappen op dit moment Nederlands grootste sporttrots is.



Kwart mannen herinnert zich eerste overwinning Verstappen glashelder
Een vijfde van de Nederlanders (21 procent) is al jaren een trouwe fan en kijker van Formule 1 op de zondagmiddag. Sinds de terugkeer van een Nederlander in deze autosport kijkt 38 procent vaker naar een Grand Prix – dit geldt nog sterker voor mannen (44 procent) dan voor vrouwen (31 procent). Zo weet bijna een kwart (23 procent) van de mannen zelfs nog waar zij waren of wat zij deden toen Max Verstappen zijn eerste Formule 1-race won tijdens de Grand Prix van Spanje in 2016.

Een op de tien Nederlanders blijft thuis voor Formule 1-race
Tegenwoordig blijft tien procent van de Nederlanders thuis voor een Formule 1-race. Van de mannen blijft dertien procent altijd thuis om naar een Grand Prix te kijken, wat bij zeven procent weleens discussie oplevert. 40 procent van de mannen geeft aan dat zij de race ook regelmatig in hun eentje kijken, terwijl slechts twaalf procent van de vrouwen dit alleen doet. Mannen kijken de race ook regelmatig met vrienden en familie (22 procent).

61 procent heeft bewondering voor prestaties Max Verstappen
Ondanks dat Verstappen regelmatig uitvalt of ongewoon rijgedrag vertoont, heeft 6 op de 10 Nederlanders bewondering voor de prestaties van Max Verstappen in de Formule 1. Zo zegt 68 procent van de mannen respect te hebben voor zijn optredens tijdens een Grand Prix, tegenover een 55 procent van de vrouwen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe Formule 1 kunt u uw IT-huishouding maken?
 Wat bedrijven kunnen leren van de Formule 1
 Hoe krijgt Max Verstappen zijn Porsche GT3 RS verzekerd?
 Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10