zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto

18 mei 2018 - Met de zomer in aantocht lijken Nederlanders massaal op zoek te zijn naar sportauto’s. Uit cijfers van AutoScout24 blijkt dat het aantal zoekopdrachten naar sportauto’s in april flink gestegen is (+43 procent).

De gemiddelde verkoopprijs van een sportauto bedraagt 52.732 euro. Het aanbod van sportauto’s is tevens gestegen (+dertienprocent). Opvallend is dat de prijzen juist met 2,2 procent zijn gedaald.


 
Top vijf meest gewilde sportauto’s

Volgens de statistieken van Autoscout24.nl zijn dit momenteel de populairste tweedehands sportmodellen:
 
1. Porsche Boxster
2. Ford Mustang
3. Mercedes-Benz SLK-Series
4. Audi TT
5. Mercedes-Benz SL-Series

Opvallend populair
Opvallend is de enorme populariteit van de Porsche Boxster. Het aantal zoekopdrachten naar dit Porsche-model is in april met maar liefst 47 procent toegenomen. AutoScout24.nl vermoedt dat dit te maken heeft met de lancering van de nieuwe 718 Boxster Spyder afgelopen maand. Het is dan ook niet verrassend dat het aanbod van Porsche 911-modellen, waar het vorige model Porsche Boxster onder valt, tevens is gestegen (21 procent).

Neutrale kleuren
Als het gaat om kleur, dan heeft de Nederlandse sportautoliefhebber een duidelijke voorkeur. De neutrale kleuren zwart en grijs zijn het meest gewild. De top vijf populairste tweedehands sportautokleuren is als volgt:
 
1. Zwart
2. Grijs
3. Rood
4. Blauw
5. Wit
 
Van goedkoop tot duur
Wie een kleiner budget heeft, kan alsnog een mooie sportauto vinden, zoals de Audi TT. Dit is de goedkoopste tweedehands sportauto en kost 2.400 euro. De knalrode Ferrari F50 van 1.675.000 euro is op dit moment de duurste tweedehands sportauto op AutoScout24.nl.
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
 Klanttevredenheid op hoger level met ISO 10000-serie
 Vijf manieren om data-downtime te voorkomen tijdens de vakantie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Duitse occasions meest geliefd in Europa
 Elektrisch rijden gebeurt vooral zakelijk
 Aantrekkende economie: grotere auto’s met meer luxe
 Kleine occasions blijven populair
 
 
reacties
 
peter boekhouder haarlem  |   | 
20-05-2018
 | 
14:18 uur
Als je dan toch een sportauto koop en sportief de zomer ingaat zorg dan wel dat je zo goedkoop mogelijk rijdt. Als zzp' er en mkb' er kan je een sportauto van 15 jaar oud aanschaffen.

Grote voordeel is dat u dan 35% de dagwaarde moet bijtellen. Dus niet over de (oude) officiële aankoopprijs, maar over de veel lagere dagwaarde.

U kunt dan alle kosten benzine, onderhoud, wegenbelasting, verzekeringen als kosten zakelijk aftrekken.

Stel u koopt een 15 jaar oude Audi A6 met slechts 180.000 km op de teller op voor € 3.500. De bijtelling voor deze auto bedraagt 35% van € 3.500 is € 1.225 per jaar.

Het kost u netto € 637 per jaar, uitgaande van een belastingtarief van 52%.

Als u deze aankoop vergelijkt met een nieuwe Audi A6, dan is de catalogusprijs € 61.600. De bijtelling komt dan uit op een bedrag van € 13.550 per jaar. Netto is dat ruim € 7.000.

Tip: zorg wel voor een officieel taxatierapport om problemen met de Belastingdienst te voorkomen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10