zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander gaat het liefst in de VS werken

23 augustus 2018 - 28 procent van de Nederlandse beroepsbevolking wil ook in het buitenland werken. Bijna een kwart van deze groep noemt de Verenigde Staten als het Meest Favoriete Land om in te werken, op de voet gevolgd door Australië en Duitsland.

De Verenigde Staten zijn hiermee het meest favoriete land om in te werken onder Nederlanders die een loopbaan in het buitenland ambiëren. Dit blijkt uit de Global Talent Acquisition Monitor (GTAM) van Intelligence Group, een grootschalig Europees arbeidsmarktonderzoek in 28 landen onder 60.000 personen uit de beroepsbevolking.


De ontwikkelingen in de Verenigde Staten hebben het land vooralsnog niet van de eerste plek gehouden, al is het verschil in de top-vijf wel erg klein. Na de Verenigde Staten volgen Australië, Duitsland, Spanje en België als favoriete landen om in te werken. Groot-Brittannië, dat volgend jaar uit de EU stapt, is terug te vinden op plek zeven. Ondanks de Brexit is het land populairder dan Frankrijk, dat met een elfde plek net buiten de top-tien valt.

Een nieuw leven beginnen als internationale mobiliteitstrend
Wanneer aan Nederlanders die in het buitenland willen werken wordt gevraagd waarom zij dat willen, is voor bijna een derde het beginnen van een nieuw leven de belangrijkste reden. Daarnaast worden de mogelijkheden om zichzelf uit te dagen, verschillende culturen te leren kennen, ervaring op te doen en het Nederlandse klimaat ook vaak genoemd. Een beter salaris of betere levensstandaard zijn minder belangrijke redenen om Nederland te verlaten. Deze zien we eerder terugkomen bij Zuid- en Oost-Europese landen.
"Opvallend is dat voor bijna een derde van de Nederlanders die in het buitenland willen werken, het beginnen van een nieuw leven één van de belangrijkste redenen is om daarvoor te kiezen. Een resultaat dat in lijn ligt met populaire TV-programma’s als ‘Ik vertrek’, ‘Helemaal het einde!’ en ‘Het Italiaanse dorp: Ollolai’ en lijkt daarmee een interessante trend op het gebied van internationale mobiliteit," aldus Matthijs de Fauw, internationaal arbeidsmarktanalist bij Intelligence Group.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 24 procent minder nieuwe auto’s geregistreerd in maart
 Koffiemachine voor kantoor: drie tips
 42 procent van alle organisaties ondervond downtime door dataverlies
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Millennials verkiezen betekenisvol leven boven gelukkig leven
 Minder geslaagde transacties Europa en Noord-Amerika
 Piek in zoekopdrachten VS naar vacatures in Canada
 Opstappen personeel grootste angst bij Amerikaans-Nederlandse bedrijfsfusies
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Huiseigenaren met hogere inkomens zitten er warmer bij (1) 
Explosieve groei in zoekvolume voor ‘werken op afstand’ (3) 
Philips Lighting gaat Nederlandse hockeyvelden verlichten (1) 
82 procent meer internetoverstappers door thuiswerk-situatie (1) 
Rabobank: Nederlandse economie in recessie (2) 
Zes tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken (2) 
Update: Dure dollar raakt Procter & Gamble (1) 
top10
Lichaamstaal in tijden van het coronavirus
Opgepast: videobellen op eigen (privacy)risico
Werkgevers wereldwijd hanteren empathische personeelsaanpak ten tijde van coronacrisis
Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens corona-crisis
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Online imago beďnvloedt sollicitatiegedrag
Thuiswerkenden niet bezig met privacy bij videobellen
Een beetje geluk in huis: welke bloemen u juist nú moet geven
Vijf tips voor een perfecte videosollicitatie
Open- en klikratio’s in de lift
meer top 10