zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers pieken op 44ste met ondernemend gedrag

21 augustus 2018 - Een kwart van de Nederlandse werknemers tot 24 jaar probeert op het werk nooit iets nieuws. De helft hiervan doet op het werk puur en alleen wat van ze wordt gevraagd.

Werknemers pieken op hun 44ste met ondernemend gedrag. Ongeveer de helft van deze groep probeert met regelmaat (32,6 procent) nieuwe dingen op het werk. Dit zijn resultaten uit een onderzoek van onderzoeksbureau Marktpeiler, in opdracht van ondernemer Dennis Heijn. Hij verwerkte de nieuwste inzichten over persoonlijke en organisatorische groei in zijn nieuwe boek The Fearless Monkey.



Twintigers minder innovatief als eind veertigers/begin vijftigers
Meer dan de helft (73,1  procent) van de werknemers tot 25 jaar geeft aan soms wat nieuws te proberen (met regelmaat of zo af en toe). De werknemer tussen 45 en 54 jaar oud is veel vernieuwender; 88 procent probeert af en toe of regelmatig iets nieuws. "Succes komt nooit door alleen braaf de regels te volgen,", vertelt Heijn. "Of het nu gaat om een voetbalteam, orkest of een marketingcampagne. Afspraken en regels zijn onmisbaar voor goede interactie, uiteraard, maar het verschil wordt gemaakt door de mensen die op het juiste moment durven af te wijken van de regels. Nieuwe dingen proberen op uw werk is key om het bedrijf te laten groeien, maar ook om persoonlijk te kunnen groeien."

Sneller nieuwe dingen proberen
Meer dan vier procent (4,4 procent) van de werkende mensen wil graag nieuwe dingen proberen op het werk, maar durft niet. Het lef om te starten met nieuwe dingen (''fearless'' worden) lijkt iets te zijn wat mensen in de loop der tijd ontwikkelen. Heijn vindt dat jammer: "Een werknemer die zonder angst stappen zet, groeit als mens en kan ook groei voor de organisatie betekenen."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
 Vakantiegeld valt dit jaar voor veel Nederlanders lager uit
 Zo wint u de harten van millennials
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe zorgt u voor een innovatieve bedrijfscultuur?
 Managers kiezen voor eigen ondernemerschap in plaats van vaste aanstelling
 BV Nederland onterecht angstig voor autonomie in organisatie
 Matige score Nederlandse bedrijven op ondernemerschap
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (1) 
Tesla wil meer geld ophalen (1) 
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
Zo wint u de harten van millennials
Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
meer top 10