zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe vierdelige podcastserie over HR-vraagstukken

3 augustus 2018 - ADP lanceert de vierdelige podcastserie 'People Unboxed’. In elke uitzending bespreken experts van ADP, gasten en ervaringsdeskundigen de belangrijkste vraagstukken, dillema’s en thema’s voor HR-professionals.

Centraal staan de uitkomsten van het internationale onderzoek ‘People Unboxed’.


In dit onderzoek is werknemers gevraagd naar hun werkmotivatie, de factoren die hen (on)gelukkig maken, waarom we ons wel of niet ziekmelden en soms een baaldag nemen en hoe organisaties kunnen helpen een goede work-life balance te realiseren.
De podcast wordt gehost door Glenn van der Burg, presentator van het wekelijkse radioprogramma People Power over de kracht van mensen in organisaties. Deelnemers zijn Heleen Mes, partner van HappynessBureau en schrijver van het boek Employee Experience, Maartje Wolff, oprichter van Happy Office en initiatiefnemer van de Week van het werkgeluk, Martijn Brand, algemeen directeur van ADP Nederland en Lorraine Blommendaal Senior Director HR/BP voor de technologie divisie binnen ADP Europa.

Waarom we werken
De ‘People Unboxed’ podcastserie bespreekt de belangrijke thema’s op het gebied van HR en zoekt antwoord op de vraag wat medewerkers betrokken maakt. Zo komen onder andere motivatie, beloning, werkgeluk, veranderende wensen van werknemers, goed leiderschap en waardering aan bod. Per aflevering staat één vraag centraal.
"Met deze podcastserie bieden we HR-professionals een nieuwe mogelijkheid om bijgepraat te worden over de laatste ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Onderweg naar werk, tijdens het sporten of vanuit de luie stoel wordt u in korte tijd op de hoogte gebracht door experts uit het veld," vertelt Martijn Brand. "We zijn erg benieuwd hoe de luisteraars op onze podcastserie reageren en zijn van plan in de toekomst meerdere series over uiteenlopende onderwerpen op te nemen."

Podcast 1: Waarom gaan we naar ons werk?
Het is een eenvoudige vraag, ‘waarom gaan we naar ons werk?’. Toch is het antwoord hierop essentieel voor het ontwikkelen van een positieve en productieve werkcultuur. Wat zijn voor medewerkers de belangrijkste drijfveren, hoe kun je hier als werkgever in voorzien en is dat eigenlijk wel nodig?

Podcast 2: Wat maakt ons (on)gelukkig op werk?
Slecht leiderschap, roddelende collega’s, weinig of geen invloed of het uitblijven van waardering: zomaar een aantal factoren die ons met een ontevreden gevoel naar huis laten gaan na een werkdag. Wat kunnen organisaties doen om medewerkers wel blij en productief te houden?

Podcast 3: Waarom melden we ons ziek?
Verzuim of medewerkers die fysiek wel aanwezig zijn, maar geestelijk eigenlijk niet: voor de productiviteit van een organisatie kan het dodelijk zijn. Hoe houd je als organisatie zicht op de factoren die ervoor zorgen dat medewerkers zich ziekmelden of onproductief op hun werk zijn? En hoe zorgt u voor een gezonde werkomgeving voor iedereen?

Podcast 4: Hoe zorgt u voor een goede work-life balance?
Ongeacht sector, rol of senioriteit kan het een flinke uitdaging zijn om de werk-privé balans te bewaren. Doordat we altijd online zijn, staat deze relatie nog meer onder druk. Hoe kunnen organisaties hun medewerkers helpen de balans te vinden en te behouden?

Alle vier de podcasts zijn vanaf nu te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR-afdeling zoekt naar eenvoud in steeds complexere wereld
 Slechts kwart HR-professionals is klaar voor HR-technologie
 Aantrekken talent grotere uitdaging dan aantrekken nieuwe klanten
 HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10