zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Millennials vallen voor organisaties met eerlijk verhaal

28 augustus 2017 - Talent aantrekken is voor veel organisaties een uitdaging nu de arbeidsmarkt krapper wordt. Vooral millennials, jonge professionals geboren tussen 1980 en het jaar 2000 zijn populair. Wat zoeken zij in een werkgever?

Uit onderzoek van Effectory, uitgevoerd onder ruim 300.000 medewerkers, blijkt dat millennials warm lopen voor organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen.


Millennials willen het liefste werken voor organisaties met een helder en eerlijk verhaal, die zich bezig houden met duurzame bedrijfsvoering. Jongeren tot 35 jaar beoordelen de stelling ‘Ik vind het belangrijk dat een organisatie aandacht besteedt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen’ met een 7,7. Vanaf 35 jaar daalt deze score, de groep vanaf 45 jaar beoordeelt de stelling gemiddeld met een 7,4.

 Social media
Guido Heezen, directeur en oprichter van Effectory, geeft tekst en uitleg. "Jonge professionals willen zich kunnen identificeren met de doelen en visie van een organisatie. Of er een match is bepalen zij meestal niet op basis van de vacaturetekst, maar op basis van ervaringen van medewerkers en klanten op social media, vlogs en blogs. Kortom, ze zoeken content die een echt inkijkje geeft in de wereld van de organisatie. Organisaties die geen eerlijk, betrokken bijdrage leveren, vallen door de mand."  

Transparantie
Door de transparantie  van social media is het goed zichtbaar als organisaties niet integer zijn. Omdat jonge medewerkers duurzaamheid heel belangrijk vinden roept dit steeds meer weerstand op. "Ze vermijden zo’n werkgever en klanten doen liever ergens anders zaken", vertelt Heezen. "Bij succesvolle organisaties zien we juist het omgekeerde. Als bedrijven een glashelder antwoord kunnen geven op vragen als: "Wat dragen wij bij?" en "Wat is onze toegevoegde waarde in de maatschappij?" zijn ze mateloos populair. En die populariteit werkt als een inktvlek. Ervaringen worden doorgeven en de aantrekkingskracht op nieuwe medewerkers en klanten groeit."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
 Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
 IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Millennials verkiezen betekenisvol leven boven gelukkig leven
 Millennials: wel plezier in baan, geen zorgen over pensioen
 Zes adviezen om Young professionals aan u te binden
 Liever een leuke baan dan een topsalaris
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
Bedrijven in EMEA missen tools om waarde uit hun data te halen
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
meer top 10