zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Class of Young Global Leaders' aangewezen

20 maart 2017 - Een wereld met zowel nieuwe als blijvende uitdagingen heeft behoefte aan een aanstormende nieuwe generatie internationale leiders die innovatieve oplossingen aandragen en positieve veranderingen aansturen.

Elk jaar selecteert het Wereld Economisch Forum een nieuwe groep Young Global Leaders (YGL) en brengt ze deze samen voor samenwerking en onderlinge aanmoediging om de wereld te verbeteren. 


Met tientallen jaren ervaring in het identificeren en beoordelen van leidinggevend talent voor veel van de belangrijkste internationale organisaties helpt Heidrick & Struggles het Wereld Economisch Forum bij de nominaties voor de YGL. In het cohort van 100 YGL's van 2017 zitten een technische ondernemer wiens app meer dan 100.000 kleine boeren in Afrika heeft geholpen, een afgestudeerde van Yale die nee gezegd heeft tegen een fiks salaris om miljoenen dorpelingen op het platteland van China te helpen, een pionier op het gebied van microverzekeringen die zorgt voor een vangnet voor de meest kwetsbaren in de samenleving, en wetenschappers die pioniers zijn op het gebied van gentherapie, kunstmatige intelligentie, experimentele psychologie en wiskunde.

Succesvolle YGL's 
Huidige en voorgaande YGL's staan aan het hoofd van regeringen en Fortune 500-bedrijven, winnen Nobelprijzen en Academy Awards, en worden Goodwill Ambassadors van de VN en sociale ondernemers. De nieuwe leiders wordt gevraagd samen te werken gedurende de komende vijf jaar aan internationaal betekenisvolle projecten, waaronder het vinden van een behandeling voor tetraplegie of volledige verlamming aanpakken van schaarste van water, opstellen van een internationaal eerstehulpnetwerk en het aanmoedigen van afvalvrije circulaire economieën.
 
Selectieprocedure
YGL's worden geselecteerd door middel van een gekwalificeerd nominatieproces en beoordeeld aan de hand van strenge selectiecriteria. Van de duizenden kandidaten moeten zij die geselecteerd worden onder andere aan kunnen tonen dat zij op professioneel gebied het een en ander bereikt hebben, een brede ervaring hebben, zich inzetten voor de samenleving en in staat zijn om tegenslagen te overwinnen. Voor het opstellen van een daadwerkelijk representatieve organisatie, worden kandidaten geëvalueerd door het Young Global Leaders Team van het Forum, professionals van Heidrick & Struggles en, uiteindelijk, gescreend door de selectiecommissie.
 
Drie doelen
Het Forum of Young Global Leaders heeft drie doelen:
 
 -- Het transformeren van de volgende generatie van leiders: door middel van  persoonlijke ervaringen waarbij kennis wordt uitgewisseld, voor een  beter begrip en het definiëren van de belangrijkste internationale
 uitdagingen.
 -- Het opzetten van een wereldwijde gemeenschap van gelijken: door Young  Global Leaders te betrekken bij netwerken en processen waarin wordt  gezocht naar vooruitstrevende en innovatieve oplossingen voor de
 mensheid.
 -- Een positieve invloed uitoefenen op wereldwijde uitdagingen: door Young  Global Leaders te betrekken bij samenwerkingsverbanden waarin  individuele bijdragen worden ingezet voor collectieve actie en
 bewegingen.

Bekijk de complete lijst van de Young Global Leaders voor 2017 hier.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Maarten Meijs verkozen tot Young Captain 2016
 Top managers AkzoNobel, Blokker en Talpa in de finale Young Captain Award 2016
 Best Young Professionals 2016 bekend
 Aukje Doornbos verkozen tot Young Captain 2015
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10