zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT-complexiteit en performanceproblemen belemmeren digitale transformatie

17 juli 2017 - Dynatrace heeft de resultaten gepubliceerd van een wereldwijd onderzoek onder 1.239 IT- en businessprofessionals. Daaruit blijkt dat organisaties wekelijks performanceproblemen ervaren die hun gebruikerservaring, klantcontacten en zelfs omzet beïnvloeden.

Tevens onthult het onderzoeksrapport dat medewerkers een kwart van hun dagelijkse werktijd verliezen door performancebelemmeringen. Het volledige rapport van de ‘Global Digital Performance & Transformation Audit is hier te downloaden.



Samenvatting onderzoeksresultaten
 
  • IT-professionals verliezen jaarlijks 522 uren, oftewel ruim twee uren per werkdag
  • Software developers verliezen 548 uren per jaar, ook ruim twee uren per werkdag
  • E-commerce professionals verliezen 652 uren per jaar, zo’n 2,5 uren per werkdag
  • Marketing professionals verliezen 470 uren per jaar, oftewel bijna twee uren per werkdag
  • Customerservice professionals verliezen 496 uren per jaar, zo’n twee uren per werkdag
 
Weinig vertrouwen in het oplossen van digitale performanceproblemen
Uit het onderzoek van Dynatrace blijkt tevens dat 75 procent van de respondenten weinig vertrouwen heeft in het oplossen van de digitale performanceproblemen. 48 procent vindt dat uitdagingen op het gebied van de digitale performance het succes van de digitale transformatiestrategie van hun organisatie belemmeren. Uit vragen naar de oorzaken van die uitdagingen blijkt dat de toenemende complexiteit van technische omgevingen als belangrijkste wordt ervaren.
"De afhankelijkheid van organisaties van technologie om concurrerend en succesvol te blijven in de huidige digitale wereld is de afgelopen drie jaren groter geworden dan in de afgelopen dertig jaar," zegt John Van Siclen, CEO van Dynatrace. "Hoewel de huidige technologieën bijzonder krachtig zijn, kan een hyperschaalbare en complexe IT-omgeving ook leiden tot een barrière voor de digitale performance van een organisatie. Als men die complexiteit onvoldoende kan managen leiden daar dagelijks zowel alle medewerkers als klanten onder."
 
Waaraan wordt de verloren tijd anders besteed?
 
  • 32 procent van de IT-professionals zou meer tijd besteden aan het ontwikkelen van nieuwe systemen en technieken
  • 36 procent van de app en webontwikkelaars zou meer tijd besteden aan het onderzoeken, ontwikkelen en implementeren van nieuwe technieken
  • 36 procent van de e-commercespecialisten zou zich focussen op omzet- en engagementoptimalisaties
  • 31 procent van de digitale marketing- en communicatieprofessionals zou meer tijd besteden aan strategie en planning
  • 30 procent van de klantenservice- en supportprofessionals zou meer tijd besteden aan het klantencontact en bouwen van betrokkenheidsprogramma’s
 
Problemen snel oplossen
John Van Siclen concludeert, "Om voorop te kunnen blijven lopen in het vervullen van de veranderende verwachtingen van klanten en zich te differentiëren van concurrenten, moeten bedrijven problemen in de IT-omgeving zo snel mogelijk oplossen. Daarvoor is het belangrijk dat zij performancebeperkingen zowel snel detecteren als verhelpen, voordat de gebruikers en klanten er hinder van ondervinden. Gezien de toenemende complexiteit van applicatie- en webomgevingen en de technische infrastructuur waarop die draaien, is volledig geautomatiseerde monitoring op basis van kunstmatige intelligentie een nieuwe vereiste. Het is bijna onmogelijk dat mensen verschillende dashboards met een toenemend aantal meldingen en duizenden logfiles analyseren om in een paar minuten de oorzaak van een performancevermindering te ontdekken en te verhelpen."  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe overleeft uw merk de digitale transformatie?
 HR speelt grote rol in digitale transformatie
 Zet de digitale transformatie in gang
 Digitale transformatie kan leiden tot maatschappelijke revolutie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10