zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ambtenaar werkt gemiddeld met 1,25 computer

14 juli 2017 - Uit IGEL onderzoek blijkt dat het gemiddeld aantal werkplekcomputers bij overheidsinstellingen 1,25 per medewerker bedraagt. Ambtenaren werken met meerdere pc’s, laptops en zogenaamde thin clients; uitgeklede computers waarbij de informatie (en het beheer daarvan) op afstand in een serveromgeving staat.

73 procent van de overheidsinstanties doet een beroep op thin clients. De meeste overheidsfunctionarissen werken met steeds meer verschillende type computers. Slechts 8,4 procent van de ambtenaren maakt geen gebruik van traditionele pc’s of laptops. Zij werken alleen met thin clients. Deze uitkomsten zijn gebaseerd op het telefonische onderzoek van onderzoeksbureau Conclusr dat begin 2017 in opdracht van IGEL Technology is uitgevoerd.



Bureaucomputer blijft populair
De onderzoeksresultaten laten verder zien dat het gebruik van bureaucomputers nog altijd populair is. Zo zegt 30 procent van de respondenten hun pc-apparatuur in de komende twee jaar te vervangen voor thin clients. Naar verwachting blijft de overige 70 procent werken met pc’s en/of laptops. 80 procent van de overheidsfunctionarissen geeft bovendien aan dat het multimediagebruik (video, Youtube, Skype for business, etc.) sterk is toegenomen. Deze trend zet de komende jaren verder door, zo vertelt het merendeel van de ondervragers.

Mobiele wereld, vaste computer
"In een wereld die steeds mobieler wordt, is het verrassend te constateren dat het merendeel van onze ambtenaren nog altijd een beroep doet op bureaucomputers. Desondanks zullen organisaties zich beter moeten voorbereiden op het beheer van een zogenaamde ‘multiclient-omgeving’. Het aantal type computers dat in gebruik is, neemt immers toe. Mede doordat ook ambtenaren steeds vaker zelf bepalen wat hun favoriete apparaat is om mee te werken. Dat geeft nieuwe uitdagingen op het vlak van veilig beheer," vertelt Hans Vogel, Country Manager Nederland IGEL Technology.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Koffie op kantoor: dit komt er allemaal bij kijken
 Risicofactoren voor bedrijfssucces in een wereld na de pandemie
 Een inclusieve werkplek: vier tips om de volgende stappen te zetten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Grote IT-storingen: slechts bij drie procent is hardware de oorzaak
 Wint de tablet het ook zakelijk van de notebook?
 Grote verschillen beleving e-mailnieuwsbrieven tussen computer en smartphone
 Tabletbezit evenaart pc-bezit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
In welke gevallen moet je aan de slag met een BAV
reacties
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (1) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (1) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
Nederland positieve uitschieter: 62 procent vertrouwt op huidige pensioenstelsel (1) 
Het grote verschil tussen weten en kunnen (1) 
Onderweg naar meer bevlogenheid  (1) 
top10
Tips voor een veilige werkplek, ook tijdens de vakantieperiode
Vier tips voor meer werknemersbetrokkenheid in de zorg in tijden van hybride werken
Bedrijven worstelen met innoveren omdat ze data niet effectief kunnen gebruiken
Toptalent aantrekken en behouden met een ‘employee first’ bedrijfscultuur
Wekelijkse aantal cyberaanvallen wereldwijd gestegen met 32 procent
De grootste frustraties en uitdagingen voor IT-systeembeheerders
Dit is hoe je cybersecurity op de kaart zet bij het management
Ongetrainde medewerkers vormen gapend gat in cybersecurity
Wantrouwen over data-uitwisseling remt technologische vooruitgang af
Cybercriminelen bereiden zich voor op een wereld zonder macro's
meer top 10