zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Supermarktomzet stijgt met 4,4 procent in april

8 mei 2017 - De supermarktomzet is in april met 4,4  procent gestegen naar  2,74 miljard euro (2,62 miljard april 2016). Per kassabon werd er in april negen procent meer afgerekend.

Dit is mede veroorzaakt doordat Pasen vorig jaar in maart viel en dit jaar in april. In de eerste vier maanden van 2017 steeg de supermarktomzet met 1,7 procent naar  11,39 miljard euro (11,20 miljard t/m april 2016). Dat blijkt uit cijfers van GfK.



Omzet en frequentie boodschappen doen in buitenland neemt toe
Bijna drie op de tien huishoudens die in het grensgebied wonen, hebben het afgelopen jaar ook levensmiddelen in het buitenland gekocht. Gemiddeld kopen ze tien keer per jaar over de grens en besteden ze  33,97 per bezoek. In vergelijking met 2016 is de omzet van dagelijkse boodschappen in het grensgebied met Duitsland en België dit jaar toegenomen naar 2,70 procent (2,59 procent in zelfde periode 2016).Vooral in het grensgebied met Duitsland vloeit er veel omzet over de grens. Van elke Euro omzet aan dagelijkse boodschappen, uitgegeven door huishoudens in het grensgebied bij Duitsland, gaat 4,07 procent de grens over (3,86 procent in zelfde periode 2016).

Vooral drogisterij artikelen en alcohol in trek over de grens
In vergelijking met afgelopen jaar wordt er vooral aan persoonlijke verzorging, sanitaire producten en frisdranken meer besteed in het buitenland. Verder worden er vooral drogisterij artikelen en alcohol over de grens gekocht. 
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Helft slaapt slecht voor sollicitatiegesprek
 Meeste reizigers nog steeds onbeveiligd online op openbare WiFi-spots
 Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Recordomzet supermarkt week voor Kerst
 Top negen supermarktfrustraties rondom feestdagen
 Groei supermarktomzet augustus 2016
 Aandeel multichannel shopper groeit gestaag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
meer top 10