zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twee tips om thee in te zetten in uw organisatie

15 maart 2017 - Uit onderzoek van Euromonitor 'Tea in the Netherlands' van | januari 2017 blijkt dat premium en specialty thee de theetrend van 2017 zijn. 

De Theemakers geeft directie en managers twee tips hoe zij deze vernieuwende theetrend in kunnen zetten in hun bedrijf of organisatie.



1. Premium thee is gezond voor werknemers
Thee draagt volgens de Richtlijnen voor Goede Voeding van de Gezondheidsraad bij aan een goede gezondheid. De Schrijf van Vijf heeft dit advies overgenomen en adviseert dagelijks  drie koppen groene of zwarte thee te drinken. Volgens Loketgezondleven is het van belang fit for the job te blijven in tijdens van vergrijzig, langer doorwerken en concurrent op de arbeidsmarkt. Loketgezondleven stelt dat gezondheidsbevordering van werknemers kan leiden tot lager ziekteverzuim, maar ook tot meer voldoening, hogere motivatie en minder verloop. Toegang van werknemers tot goede thee op de werkvloer is daarom een goed idee.

2. Premium thee & foodpairing: nieuwe vorm van bedrijfsborrel
Premium thee is thee van hoge kwaliteit. Thee die onder de beste omstandigheden wordt verbouwd. Volgens theesommelier Suzanne Heijnis van De Theemakers kan premium thee het beste gedronken worden uit een wijnglas. Op deze manier ruikt u de geur en proeft u de smaak van de thee veel beter en krijgt u een compléét andere ervaring met thee. Een ervaring die niet alleen dames, maar ook zeer zeker heren aanspreekt.

Culinaire thee
U ontdekt dat thee veel meer culinair in te zetten is. Premium thee is namelijk fantastisch te combineren met spijs. Denk aan een mooie Houjicha, een geroosterde thee uit Japan met een stukje romige brie uit Frankrijk. Of een stukje verse zalm uit Schotland gecombineerd met een Gyokuro, een verfijnde diepgroene thee uit Japan. Gouden smaakcombinaties die eenieder enorm zullen verrassen.
Wilt u een evenement voor klanten of personeel organiseren? Dan kan een theeproeverij mét foodpairing een chique alcoholvrije mogelijkheid zijn. Een kans om totáál iets anders dan de gebruikelijke (bedrijfs)borrel aan te bieden.
 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slijmen bij de baas taboe tijdens uitje, borrel een vereiste
 Bedrijfsuitje: goede investering
 Vier tips voor een geslaagde bedrijfsborrel
 Bedrijfsuitje prima, mits er een borrel is
 
 
reacties
 
Shepherdy  |   | 
15-03-2017
 | 
23:52 uur
Wat een leuke ontwikkeling! Ik ben zelf een heel groot thee liefhebber. Ik drink het van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Alleen die automaten thee is niet echt lekker, dus deze ontwikkeling draag ik een warm hart toe!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10